عضو کمیسیون امنیت ملی: استقرار موشکهای ناتو در مرز ترکیه و سوریه به نفع کشورهای منطقه نیست

۰۴م آذر ،

Amin KHosroshahhi (6 of 9).jpg

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های ناتو در مرزهای این کشور با سوریه، این اقدام را بر خلاف استقرار صلح و ثبات در منطقه دانست.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: کشورهای غربی بارها عملا با تجهیز نیروهای مخالف و مزدور سوری در این کشور دخالت کرد‌ه‌اند و اینکه این بار ناتو بخواهد مستقیما در سوریه درگیر شود و موشک‌های خود را در مرز این کشور مستقر کند، درست نیست و درخواست ترکیه برای این امر قطعا محکوم است.

وی با بیان اینکه “استقرار موشک‌های ناتو در مرز ترکیه و سوریه به صلح، امنیت و آرامش منطقه لطمه می‌زند”، تصریح کرد: باید هرچه سریعتر جلوی این امر گرفته شود و اجازه داده نشود که ناتو این طور خود را در موضوع سوریه دخیل کند زیرا نقص استقرار سیستم‌های ضد هوایی ناتو خود به خود ایجاد تنش می‌کند و به نفع صلح و ثبات در منطقه نیست.

نماینده مردم زابل در مجلس با تاکید بر اینکه “مساله سوریه یک مساله داخلی است و کشورهای دیگر نباید در ‌آن دخالت کنند”،‌ تصریح کرد: کشاندن پای ناتو به منطقه به نفع هیچ‌یک از کشورهای منطقه و بویژه کشورهای همجوار با سوریه و ترکیه نیست.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد:‌ برای حل مشکل سوریه مردم این کشور باید خودشان تصمیم بگیرند و اصلاحات را اعمال کنند وگرنه دخالت کشورهای دیگر وضع سوریه را روز به روز بدتر خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.