عضو کمیسیون امنیت ملی: با توجه به حمایت مردم و ارتش، نظام اسد احتمالا باقی می​ماند/ کشتار، کار را در سوریه پیچیده می​کند

حجت الاسلام وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرآنلاین، در خصوص پیش بینی اش از آینده نظام سیاسی سوریه، اظهار داشت: موضوع تحولات سوریه با سایر کشورها تفاوت جدی دارد و گر چه فشارهای زیادی به این کشور وارد می شود، اما به نظر می رسد که با توجه به حمایت بخش عظیمی از مردم این کشور از حکومت اسد، سوریه این مرحله را پشت سر خواهد گذاشت؛ هر چند در این مسیر، راه سختی را در پیش دارد.

وی که معتقد است واقعیت صحنه سوریه «دفاع مردم این کشور از حکومت سوریه» است، ادامه داد: آنچه در سوریه اتفاق افتاده ، غیر از دیگر کشورهای عربی است. درباره سوریه خیلی از کشور های بیرونی، مخالفان رژیم بشار اسد را تحریک می کنند و البته برخی از سوریان هم در این میان هستند که جبهه معارضین را تشکیل داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: بنابراین با توجه به مولفه حمایت بیش از نیمی از مردم سوریه از نظام اسد و حمایت ارتش از اسد، به طور قطع و یقین اگر حکومت سوریه برخی از اصلاحات را که مورد توجه مردم است، انجام دهد می تواند باقی بماند.

نماینده کنگاور با اشاره به جنگ داخلی کنونی در این کشور، اظهار داشت: اساسا کشتار در هر جا رخ دهد، کار را پیچیده می کند و سختی راه را مضاعف می کند. اما آنچه در سوریه اتفاق می افتد غیر از اتفاقی است که در دیگر کشورهای عربی رخ داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه غربی ها و برخی از کشورهای منطقه تلاش می کنند سوریه را که محور مقاومت  است، بشکنند، اظهار داشت: تحرکاتی که مخالفین سوریه و معارضین در این سطح  انجام می دهند نشانه آن است که آنها احساس شکست و عدم پیشرفت کردند که به این فاز روی آوردند. چون از شکست اسد نا امید شدند و به این کیفیت شمشیر را از رو بستند.

 /۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.