عضو کمیسیون برنامه و بودجه: یارانه بنزین امسال حذف نمی‌شود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: یارانه بنزین امسال حذف نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:
یارانه بنزین امسال حذف نمی‌شود

ممتازنیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، با بیان اینکه حذف یارانه بنزین تا پایان امسال از سوی دولت اجرایی نمی‌شود، گفت: در صورتی که دولت بر اساس قانون بودجه ۹۲، قیمت حامل‌های انرژی را تا ۳۲ درصد افزایش دهد، شاهد تورم ۴۶ درصدی در کشور تا پایان سال خواهیم بود.

به گزارش ممتازنیوز، علی محمداحمدی با تأکید بر اینکه نباید مقوله یارانه‌ها دست خوش بازی‌های سیاسی شود، اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها باید درست ریل‌گذاری و زوایای قانونی آن مثل پرداخت‌ها و توجه به تولید و بهینه سازی انرژی، گام به گام و مستقل از نگاه سیاسی تدوین شود.
وی ادامه داد: اگر تصمیمات را سیاسی کنیم به اقتصاد ضربه وارد می‌شود، همچنین اهداف را با مشکل رو برو می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، دره شهر و دهلران استان ایلام، با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال ۹۲ پیش‌بینی شده است که حامل‌های انرژی ۳۲ درصد افزایش یابد بیان داشت: اگر دولت افزایش حامل‌های انرژی را اجرا کند می‌تواند تا پایان سال درآمدی را کسب کند ولی یک تورم ۴۶ درصدی را نیز تجربه می‌کند.
به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، به اقدامات دولت در این راستا اشاره کرد و عنوان داشت: برنامه حذف یارانه بنزین تا پایان سال اجرایی نخواهد شد و برای سال دیگر اجرایی می‌شود، همچنین دولت به این جمع بندی رسیده که می‌تواند ۱۰ درصد خانواده‌های یارانه بگیر را شناسایی و حذف کند.
به گفته احمدی درصورتی که دولت سهمیه ۴۰۰ تومانی بنزین را برای هر لیتر حذف کند، درآمد دولت ۴ هزار میلیارد تومان از این محل برآورد می‌شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.