عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: گردشگری سلامت سبب اشتغال‎زایی می‏‌شود

۲۴م آذر ،

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که برای اشتغال‏زایی هر نفر در کشور به ۵۰ میلیون تومان نیاز است، با ورود هر گردشگر به کشور نزدیک به یک نفر شغل در کشور ایجاد می‏‌شود، در نتیجه گردشگری سلامت سبب اشتغال‎زایی می‏‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان محمدحسین قربانی در خصوص برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: ایران اسلامی با برگزاری کنفرانس و همایش در حوزه سلامت در کشورهای اسلامی می‏‌تواند علاوه بر انتقال اندیشه‏‌ها سبب ارتقای جایگاه سلامت این کشورها شود.

وی افزود: با توجه به هزینه بسیار درمان در کشورهای حوزه خلیج فارس، مردم آن‌ها با مشکلات درمانی مواجه می باشند و امکانات خوب پزشکی در ایران اسلامی با هزینه کمتر می‌تواند سبب جذب آن‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری سفرا و رایزنی فرهنگی و اطلاع‏‌رسانی مناسب در کشورهای اطراف در قالب جذب گردشگر سلامت موثر است ضمن این‌که تفکر اسلامی کشور و نزدیکی عقاید نیز سبب جذب گردشگر سلامت از کشورهای اسلامی می‏‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دربارهٔ درآمدزایی گردشگری در کشور تاکید کرد: با توجه به این موضوع که هزینه اشتغال در کشور برای هر یک نفر ۵۰ میلیون تومان است و هر گردشگر نزدیک به یک نفر اشتغال در کشور ایجاد می‏‌کند؛ در نتیجه گردشگر سلامت سبب اشتغال‏زایی در کشور می‏‌شود.

وی اظهار کرد: درآمدزایی گردشگران در کشور بهتر از حوزه نفتی است و در حال حاضر کشورهای خلیج فارس که از منابع خدادی کمتری برخوردارند بیشتر اقتصاد آن‌ها از این بخش تامین می‎شود.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در این راستا اظهار کرد: جذب گردشگری صددرصد در بخش خصوصی انجام می‏‌شود که با آماده‎سازی زیرساخت‏‌ها و بسترها و امکانات سیاحتی و درمانی و اقامتی می‏‌توانیم ورود گردشگران بیشتری را به کشور خود تسهیل کنیم.

وی یادآور شد: وجود بیمارستان‏‌های خصوصی در کشور که از نظر تجهیزات پزشکی و متخصصان در سطح بالایی قرار دارند و کاردان‌ها و رایزن‌های فرهنگی ما در کشورهای خارجی با معرفی امکانات پزشکی کشورمی‏‌توانند در بهبود جذب گردشگران سلامت کمک کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.