عضو کمیسیون صنایع و معادن: لزوم بازنگری در قرارداد خودروسازان خارجی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن:
لزوم بازنگری در قرارداد خودروسازان خارجی

ممتازنیوز: عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر لزوم بازنگری در شرایط قرارداد خودروسازان خارجی، گفت: خودروسازان خارجی برای حضور دوباره در بازار ایران باید خودروهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه کنند.

به گزارش ممتازنیوز، الیاس طاهری با اشاره به ابراز تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور دوباره در بازار خودروی ایران، اظهار داشت: حضور خودروسازان خارجی در ایران باید به صورت مشروط صورت گیرد، به طوری که در قرارداد با این شرکت‌ها بر لزوم کیفیت بالا و قیمت مناسب خودرو تأکید شود.
وی با تأکید بر لزوم بازنگری در قرارداد شرکت‌های خودروساز ایرانی با طرف‌های خارجی، گفت:‌ شرکت‌های خارجی باید خودروهای خود را با همان کیفیت و قیمتی که در خارج از ایران ارائه می‌کنند، به مصرف‌کنندگان ایرانی عرضه کنند.
طاهری با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های فرانسوی مانند پژو خودروهای خود را در مدل‌های متنوع به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند، اظهار داشت:‌ اگر محصول این شرکت با همان کیفیت عرضه شده در خارج و با قیمت مناسب به بازار ایران عرضه شود، امکان رشد صنعت خودروسازی کشور فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: کیفیت خودروهای تولیدی با مشارکت شرکت‌های خارجی باید به‌روز رسانی شود و برای حضور این شرکت‌ها در ایران، شرط و شروط مشخص شود.

خودروسازان ایرانی از فرصت تحریم‌ها استفاده نکردند
وی با بیان اینکه تحریم‌ها،‌ فرصت مناسبی برای افزایش توان تولید داخل فراهم کرد، گفت: متأسفانه خودروسازان ایرانی از این فرصت استفاده نکردند و حتی با وجود محدودیت واردات خودرو به کشور از سال‌های گذشته، تولیدکنندگان داخلی اقدامی برای ارتقای مناسب کیفیت تولیداتشان انجام نداده‌اند.
به گفته وی، مردم نیز از کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند و کیفیت پایین این خودروها باعث شده تا هر سال چند هزار نفر تلفات جاده‌ای داشته باشیم که عمده دلیل آن، پایین بودن کیفیت خودروها است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود:‌ در صورت تولید خودروهای با کیفیت بالا با همکاری شرکت‌های خارجی در کشور، زمینه ارتقای کیفیت خودروهای ملی نیز فراهم می‌شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.