عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: ۳ راهکار اساسی لازمه رفع انحصار بازار خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: 3 راهکار اساسی لازمه رفع انحصار بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
۳ راهکار اساسی لازمه رفع انحصار بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد: کاهش ۱۰درصدی تعرفه به صورت پلکانی و ظرف چند سال یکی از راهکارهای افزایش رقابت در بازار داخلی و از بین بردن انحصار در بازار خودرو است.

الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: ارائه برنامه میان مدت و کاهش ۱۰درصدی تعرفه واردات خودرو در هر سال آسیب کمتری به بخش تولید داخلی خودرو خواهد زد، در حالی که محقق نشدن این هدف بازار انحصاری را برای خودروسازان داخلی به وجود می‌آورد که موجب نارضایتی مردم و تولید خودروهای بی‌کیفیت برای بازار می‌شود.
وی با بیان اینکه اهداف قانون ارتقای کیفیت خودرو توسط خودروسازان محقق نشده است از سه راهکار برای پیشرفت صنعت خودرو کشور خبر داد و اظهار داشت: خودروسازان داخلی هنگام عقد قرارداد با طرف خارجی باید سه اصل مهم را در نظر بگیرند که از آن جمله می توان به «انتقال دانش فنی»، «در اختیار گرفتن بازار خاورمیانه با صادرات خودرو به کشورهای منطقه» و «تولید خودروهای باکیفیت» اشاره کرد.
دهقانی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای افزایش رقابت پذیری خودروهای ساخت داخل باید اتخاذ شود؟ تصریح کرد: رقابت در کشور ما معنی و مفهوم ندارد زیرا بازار خودرو ایران انحصار دو شرکت خودروسازی مطرح دولتی بوده که تنها با سرمایه گذاری شرکت های خصوصی می توان انحصار موجود در بازار را از بین برد و فضای رقابت واقعی در عرضه و تقاضا را به وجود آورد.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر هیچ دستورالعملی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای صنعت خودرو در دستور کار قرار ندارد چرا که این امر مربوط به خودروسازان داخلی است که باید با ایجاد شرایط مناسب زمینه را برای سرمایه گذاری شرکت های خودروسازی مطرح خارجی و ارتقا صنعت خودرو کشور فراهم کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.