عضو کمیسیون عمران: بیش از دوران جنگ تلفات جاده ای داریم

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو کمیسیون عمران: بیش از دوران جنگ تلفات جاده ای داریم

عضو کمیسیون عمران:
بیش از دوران جنگ تلفات جاده ای داریم

ممتازنیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه خوشبختانه ارائه اینگونه گزارشات تمرینی برای حرکت به این سمت است، گفت: آمار تلفات جاده ای به میزان دوران جنگ است و واقعا چند سال باید به موضوع ایمنی خودرو، جاده ها و این موارد توجه جدی داشته باشیم.

به گزارش ممتازنیوز، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به ارائه گزارش حادثه تهران-قم افزود: عواملی که در حادثه مقصر هستند از جمله شرکت مسافربری، شرکت سازنده خودرو، راننده و سایر موارد باید مشخص و در نهایت مجازات شوند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه ارائه اینگونه گزارشات تمرینی برای حرکت به این سمت است تا توجه عوامل مختلف در حوادث جاده ای به این موضوع جلب شود.
وی با اشاره به اینکه پیگیری حادثه تهران – قم منجر به احضار کارشناسان سوئدی که سازنده اصلی اتوبوس های اسکانیا هستند به ایران شد، گفت: این نکته مثبت و موثری است.
لاهوتی افزود: وزارت راه و شهرسازی در موارد ایمنی باید دقت بیشتری داشته باشد ضمن اینکه شرکت های مسافربی ما باید از مبدا تا مقصد کنترل شوند و رانندگان را زیر نظر داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه در تمام دنیا نظارت بر رانندگان از مبدا تا مقصد وجود دارد و موضوع پیچیده ای نیست، ادامه داد: در مجموع آنچه که اهمیت دارد این است که سهم حمل و نقل جاده ای در کشور زیاد است به طوری که ۹۰ درصد از حمل و نقل کشور از طریق جاده است و تنها ۱۰ درصد از حمل و نقل کشور از طریق دریا، ریل و هوایی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی باید در کشور افزایش یابد، افزود: واقعا چند سال باید به موضوع ایمنی خودرو، جاده ها و این موارد توجه جدی داشته باشیم.
لاهوتی به خانه ملت گفت: با توجه به اینکه آمار تلفات جاده ای از ۲۷ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر رسید اما این میزان انسان تلف شدن آمار زیادی است و به آن معنی است که بیش از دوران جنگ تلفات جاده ای داریم.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس وزیر راه و شهرسازی درباره موضوعات مختلف صحبت خواهد کرد که یکی از مسائل نیز مربوط به این موضوع خواهد بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.