عضو کمیسیون فرهنگی: رسانه‌ها مراقب باشند با دشمن هم صدا نشوند

۱۹م اسفند ،

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها مراقب باشند که در مسیر تعیین شده از سوی دشمن حرکت نکنند و با دشمن هم صدا نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، دفتر قزوین حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در هشتمین همایش بسیج و رسانه و همچنین دومین یادواره شهدای رسانه استان قزوین که امروز در فرهنگسرای بانو فاطمه زهرا (س) قزوین برگزار می‌شد اظهار کرد: رسانه رکن سوم یک جامعه حکومتی است و کار بسیار عظیمی را بر عهده دارد و می‌تواند با عملکرد خود هم در جهت سازندگی کشور و هم در جهت تخریب نظام و انقلاب گام بردارد.

وی افزود: امروز سه گروه رسانه در کشور داریم که گروه اول آن گروه معاندی می باشند که با نظام اسلامی دارای عناد می باشند. بعضی از این گروه‌ها وابستگی خارجی داشته و بعضی‌ها نیز وابستگی خارجی ندارند و تنها به سبب عدم انطباق‌های اعتقادی و سیاسی، با نظام مشکل دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: گروه‌های معاند هر کار خوب و مثبتی که در این نظام انجام شود را به لجن می‌کشند و سعی می‌کنند نقاط قوت انقلاب اسلامی و کشور را به عنوان یک نقطه منفی تبدیل و این را با ابزار رسانه‌ای خود به مردم بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: یک نمونه از این قبیل سیاه‌نمایی‌ها و تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف را می‌توان در مسئله هسته‌ای کشور ملاحظه کرد، در شرایطی که غرب، هسته‌ای شدن ایران را به صورت تلویحی پذیرفته و هر روز به نسبت قبل کرنش بیشتری در برابر ما می‌کند عده‌ای از هسته‌ای شدن ایران به یک نقطه ضعف تعبیر می‌کنند و با دشمنان نظام هم کلام می‌شوند.

حسینی تاکید کرد: بعضی از آزادی که این نظام در اختیار آنان قرار داده سوءاستفاده می‌کنند، و از همین آزادی بر علیه آزادی استفاده می‌کنند و بازهم می‌گویند که آزادی نداریم.

وی گفت: گروه دومی از رسانه وجود دارند که نسبت به آنچه می‌گذرد بی‌تفاوت می باشند، این گروه موافق نظام نیستند اما عنادی هم با نظام ندارند و در سکوت به دنبال کار خود می باشند.

حسینی اظهار کرد: اما در بین رسانه‌های موجود، دسته سومی نیز می باشند که نظام را قبول داشته ولی انتقاد‌هایی را به عملکرد آن دارند و نسبت به آنچه در انقلاب اسلامی سپری می‌شود به هیچ عنوان بی‌تفاوت نیستند.

وی افزود: رسانه‌های دلسوز باید با ارائه خبرها صحیح و شفاف از دروغ‌پردازی خود داری کنند و قدرت تحلیل را در مردم ایجاد کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در تحلیل‌ها، باید محور و اساس تحلیل ولایت فقیه قرار بگیرد و تحلیل‌ها در چارچوب ولایت فقیه انجام بشود و هر کسی که در تحلیل‌ها در چارچوب ولایت فقیه نگنجید از دایره خارج شود.

وی تاکید کرد: قدرت تحلیل باید به گونه‌ای باشد که مردم محور را تشخیص داده و هر فردی را با این محور محاسبه و تحلیل کنند.

حسینی تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد روحیه یاس و نا‌امیدی در بین مردم است و سبب اصلی تلاش دشمن برای ایجاد این روحیه نیز چیزی جز موفقیت‌های نظام انقلاب اسلامی و همچنین شکست روز افزون دشمن برابر ملت ایران نیست و رسانه‌ها نیز باید در این بین توجه ویژه‌ای به این حیله دشمن داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال این است تا با ایجاد فشارهای نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به مردم ایران اینگونه تحمیل کند که این ملت در حال حرکت به عقب است، اما رسانه‌ها با توجه به وظیفه خطیری که دارند باید اوضاع امروز کشور و دستاوردهای نظام را برای مردم به خوبی تبیین و شفاف سازی کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌گوییم که همه مشکلات امروز کشور ناشی از تحریم است بلکه باید قبول کنیم که بعضی از مشکلات امروز ناشی از بعضی بی‌تدبیری هاست و رسانه‌ها حق دارند از این بی‌تدبیری‌ها انتقاد سازنده داشته باشند.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها باید به دنبال افزایش امید و باور در میان مردم و جامعه باشند و اگر بتوانیم به خوبی این روحیه را در مردم حفظ کنیم، علیرغم تمامی مشکلات، حرکت کشور رو به جلو خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در پرونده هسته‌ای کشور، در شرایطی که دشمن اصلا فکر نمی‌کرد که ایران توانایی ساخت اورانیوم ۲۰ درصد را داشته باشد، امروز شاهد تولید ۲۲۰ کیلو اورانیوم با غنای ۲۰ درصد است و مدام تقاضا دارد که این مقدار به سوخت تبدیل شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.