عطر اعتکاف در دانشگاه‌ها

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

عطر اعتکاف در دانشگاه‌ها

مساجد دانشگاه‌های کشور این روزهای میزان دانشجویان معتکفی است که به دور از هیاهو و جنجال‌های روزمره‌ زندگی، با خدای خود خلوت کرده اند.

به گزارش ممتاز به نقل از ایسنا، مراسم اعتکاف امسال پرشورتر از سال‌های قبل در ۲۰۰ مسجد دانشگاهی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

محمدعابدی، مدیر مسجد دانشگاه تهران با بیان این که اعتکاف امسال پرشورتر و با شکوه تر از سال قبل در حال برگزاری است، می‌گوید: امسال ۸۰۰ دانشجو در اعتکاف دانشگاه تهران حضور پیدا کردند.

اعتکاف دانشگاه تهران پرشورتر از سال های قبل

محمد عابدی به ایسنا می گوید: امسال بیش از سه هزار نفر برای اعتکاف دانشگاه تهران ثبت نام اولیه کردند که از این تعداد مسجد دانشگاه با عنایت به فضای محدود و با توجه به اولویت‌های مورد نظر خود که دانشجوی دانشگاه تهران بودن، شرکت در اعتکاف برای بار اول، از جمله این اولویت‌ها بودند، ۸۰۰ نفر را پذیرش نهایی کردیم. امسال۲۵۰ نفر به عنوان خادم اعتکاف ، در حال خدمت گزاری به معتکفین می باشند که اکثر این خادمین نیز دانشجو و از دانشجویان دانشگاه تهران می باشند.

وی با اشاره برنامه‌های اعتکاف دانشگاه تهران نیز می‌افزاید: مراسم اعتکاف امسال با سخنرانی حجت الاسلام کلانتری رییس نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران آغاز شد و در طی این سه روز حجج‌الاسلام صدیقی ، ابوترابی، پناهیان ، شیرازی ، قمی و قرائتی به سخنرانی خواهند پرداخت . همچنین مراسم مناجات توسط مداحان اهل بیت مطیعی، عابدی ، سماواتی ، حدادیان و احمدپور برگزار می گردد.

افزایش ظرفیت معتکفین در دانشگاه شریف

مرادی ، دبیر برگزاری مراسم اعتکاف دانشگاه شریف نیز از برنامه های دانشگاه در این سه روز می گوید : با توجه به این که فضای مسجد دانشگاه شریف توسعه پیدا کرده است، امسال میزبان ۷۲۰ نفر از معتکفین هستیم که از این تعداد حدود ۵۰۰نفر از دانشجویان دانشگاه شریف می باشند. در این سه شب حجت اسلام پناهیان با موضوع سبک زندگی به سخنرانی خواهند پرداخت و بروشور های فرهنگی نیز دراین زمینه توزیع شده است

وی می‌افزاید: حلقه های معرفت با هدف تقویت پایه های فکری دانشجویان برگزار می گردد تا شبهات اعتقادی و فکری آنها برطرف شود و به همین منظور از اساتید حوزه و دانشگاه دعوت به عمل امده است.

دانشگاه امیرکبیر میزبان ۸۵۰ دانشجو

مدیر برگزاری اعتکاف دانشگاه امیرکبیر با بیان این که امسال دانشگاه امیرکبیر میزبان ۸۵۰ نفر از دانشجویان است، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: حدود ۷۰۰ نفر از معتکفین دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بوده‌اند که برنامه‌های گوناگون فرهنگی در این سه روز برای آنها تدارک دیده شده است که می توان به به سخنرانی حجج الاسلام صدیقی، میراحمدی، علوی، قرهی، سرلک، پناهیان و … اشاره کرد.

اعتکاف در سایر دانشگاه‌های کشور در حال برگزاریست و دانشگاه تربیت مدرس نیز همچون سالهای قبل میزبان اعضای هیات علمی معتکف است که امروز روز وداع است:

‌ای معبود مهربان من! مرا دریاب و رهایم مکن.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.