عظمت دفاع مقدس را با هنر نمایش می توان نشان داد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

سردار نقدی در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت

سردار نقدی گفت: ای هنرمندان، دردمندی را به هنر خود بیفزاید تا عظمت دفاع مقدس ما را به تصویر بکشید و در این امر چه هنری رساتر از هنر نمایش که تاریخ آن به قدمت تاریخ مقاومت است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، شب قبل ۶ مهر ، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در تالار وحدت برگزار شد.

یکی از مهمان های ویژه این مراسم سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بود. سردار نقدی در بخشی از این مراسم به روی صحنه رفت و متنی را که از پیش آماده کرده بود برای حاضرات در تالار وحدت خواند.

نقدی در این سخنان گفت: ای قلم ها به جنبش درآیید و سکوت را بشکنید، شاید دنیا از این ظلمات خارج آید. ای هنرمندان، دردمندی را به هنر خود بیفزاید تا عظمت دفاع مقدس ما را به تصویر بکشید و در این امر چه هنری رساتر از هنر نمایش که تاریخ آن به قدمت تاریخ مقاومت است و خالق آفرینش بسیاری از حقایق هستی را با همین هنر نشان داده است. نمایش ابراهیم از آتش، نمایش پیروزی چوب دستی بر اژدها و موارد دیگر همه تصویرگر تسلط قدرت الهی بر تزویر و سحر ظالمان است.

وی اظهار کرد: مستکبرانی امروز در دنیا موج جنگ به راه می‌اندازند که در هر نقطه‌ای که حکومتی براساس نظر مردم تشکیل شده باشد، آن را مصادره می‌کنند. با سرکوب مردم ، ظالمانی که متکی به بدنه نظامی خود آنان می باشند را بر سر کار می‌آورند.امروز دنیا نیازمند هنرمندان آزادی‌خواه است، کسانی که زرق و برق مستکبران برای‌ آن ها اهمیتی ندارد. کسانی که در یأس و ظلم پیروزی را به مردم هدیه می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خدا را سپاس می‌‌گوییم که توفیق داد بسیجیان مقتدری که در عرصه‌های مختلف خط‌شکن بوده‌اند با خلاقیت میدان‌هایی را برای مبارزه با استکبارستیزی در هنر نمایش ایجاد کنند. تنها زبانی که می‌تواند مقاومت ملت‌هایی را که در مقابل ظلم و استکبار ایستاده‌اند جانانه منتقل کند، زبانی که می‌تواند در تنهایی مظلومان به کمک آن ها بشتابد همین زبان هنر است و پیروزی درخشان ملت‌ها که خداوند آن را وعده داده مدیون هنرمندان است.

نقدی در پایان گفت: کسانی می باشند که بزرگترین اثر نمایشی را در یک مقوله بسیار وسیع با میلیون ها مخاطب به اجرا در می آورند. یکی از این نمونه ها، کارهای بسیجیان است که به صورت نمایش های رزمی در مناطق مرزی و جنگی اجرا می شوند. این اجراها با پیام های بصیرت بخشی به نسل امروز نشان می دهند، که باید در مقابل ظلم و بدعت‌ها ایستاد. امیدواریم در عرصه مقاومت این سبک هنرمندی‌ها مداوم باشد.

انتهای پیام/ ۴۲


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.