عفاف ریشه و اصل حجاب است

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عفاف ریشه و اصل حجاب است و اگر پاکدامنی وجود داشته باشد به ظاهر افراد نیز سرایت می کند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی امروز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت «روز ملی عفاف و حجاب» در همایشی که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: وظیفه ما توزیع  محصولات فرهنگی با رویکرد مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه است.

وی در این مراسم به وظایف این وزارتخانه در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: انتظار ما از همکاران و دست‌اندرکاران این است که در وهله اول پایبند قوانین دینی و اخلاقی بوده  و با جدیت به دنبال ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باشند چرا که اگر دستگاهی درست به وظایفش عمل نکند  ناهنجاری در بخش‌های مختلف جامعه بروز می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور به محصولات فرهنگی از جمله کتاب، فیلم، تئاتر و نرم‌افزار اشاره کرد و این محصولات را وسیله‌ای مناسب برای ترویج موضوع حجاب و عفاف دانست.

حسینی با  تاکید بر اینکه ارائه مجوز و نظارت بر محصولات فرهنگی بر عهده وزارت ارشاد است، اظهار داشت: در وزارت ارشاد این توان و ظرفیت وجود دارد که کنترل لازم را بر این محصولات فرهنگی اعمال کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به برخی عوامل سبب ساز بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: شیوه مرسوم در دنیا به ویژه کشورهای غربی و بیگانه بی‌حجابی است، آنان  معتقدند  ما نیز باید همرنگ جماعت شویم تا مورد تمسخر  قرار نگیریم.

وی بی اطلاعی از احکام الهی را آسیب جدی بدحجابی در جامعه دانست و آگاهی‌بخشی به جامعه اسلامی را راه‌حل آن عنوان کرد.

حسینی گفت: افرادی که می‌خواهند فرهنگ اباحه‌گری را در جامعه اسلامی گسترش دهند باید بدانند حجاب، اصلی است که همه ادیان به آن توجه داشته‌اند چرا که بی‌حجابی مشکلات عدیده‌ای از قبیل فروپاشی نظام خانواده را در بر دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه فطرت آدمی حجاب و حیا را می‌پسندد به برنامه‌های وزارت ارشاد در ترویج حجاب اشاره کرد و گفت: در برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه باید به موضوع حجاب و عفاف بیش از گذشته توجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آگاهی و ترس جوامع غربی از  قدرت مرجعیت دینی در جامعه ایرانی گفت: آنها سعی دارند  از طریق راه‌اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای فرهنگ و اعتقادات مردم را نشانه رفته و  رابطه آنها با روحانیت را دچار تزلزل کنند.

همایش یک روزه حجاب و عفاف امروز چهارشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شماری از معاونین و مدیران وزارت ارشاد در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.