عفونت علت یک ششم سرطان هاست

این تحقیقات نشان می دهد سرطان رحم نیمی از موارد سرطان مرتبط با عفونت ها را تشکیل می دهد و ۸۰ درصد سرطانهای مردان سرطان کبد و معده است.

فارس: تحقیقات جدید در فرانسه نشان می دهد عفونت علت یک ششم از موارد سرطان است که می توان آن را درمان یا از آن پیشگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، تیم پژوهشگران آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در فرانسه گفت: چهار عفونت اصلی که می توان آن را بروز آن پیشگیری یا آن را درمان کرد، درپس پرده یک ششم موارد بروز سرطان است.

برپایه این گزارش، سالانه حدود دو میلیون نفر در جهان به سرطان مبتلا می شوند.

این تحقیقات درباره درصد ۲۷ نوع سرطان در ۱۸۴ کشور جهان انجام شده و نشان می دهد این چهار عفونت اصلی شامل ویروس پاپیلومای انسانی (human papillomavirus)، باکتری هلیکو باکتر پیلوری (Helicobacter pylori)، عفونت کبدی (hepatitis B- C) مسئول یک میلیون و نهصد هزار مورد سرطان رحم، معده و کبد است.

در این تحقیقات آمده است: اکثر موارد سرطان مرتبط با عفونت ها در کشورهای درحال توسعه نظیر کشورهای شرق آسیا است.

این تحقیقات نشان می دهد سرطان رحم نیمی از موارد سرطان مرتبط با عفونت ها را تشکیل می دهد و ۸۰ درصد سرطانهای مردان سرطان کبد و معده است.

کاترین دی مارتیل و مارتین بلومر تهیه کنندگان تحقیقات گفتند: عفونت های ناشی از برخی از ویروس ها، باکتری ها و انگل ها یکی از بزرگترین علل سرطانها در جهان هستند که می توان از طریق اجرای شیوه های بهداشت عمومی پیشگیری از عفونت جلوی بروز آنها را گرفت که از این شیوه ها می توان به واکسیناسیون، تزریق درست و درمانهای ضد میکروبی اشاره کرد.

برپایه این گزارش، یک سری واکسن های ضد ویروس پاپیلومای انسانی (human papillomavirus) که با سرطان رحم در ارتباط است و عفونت کبدی (hepatitis B) که مسبب سرطان کبد است، در دسترس می باشد و  همچنین می توان از طریق پاکسازی بدن از باکتری هلیکو باکتر پیلوری (Helicobacter pylori) با استفاده از برخی از آنتی بیوتیک ها از ابتلا به سرطانهای معده پیشگیری کرد.

عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.