عفونت های ادراری در ۳ تا ۵ درصد مبتلایان دوباره عود می کند

فروردین ۱۴۰۳

نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که عفونت های مجاری ادراری در ۳ تا ۵ درصدی از اشخاص مبتلا یا اشخاصی که سابقه ابتلا به این بیماری را داشته اند، دوباره عود می کند.

محمدعلی نیک ضمیر متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: عفونت های مجاری ادراری از جمله شایع ترین مشکلات مربوط به دستگاه ادراری است که به ویژه در زنان شیوع بالایی دارد.

وی با بیان اینکه عود مجدد عفونت های ادراری در بسیاری از اشخاص مبتلا دیده می شود، تصریح کرد: براساس نتایج مطالعات مختلف، نوع درمان و به ویژه نوع آنتی بیوتیک مصرفی و همچنین میزان مراقبت پس از بهبودی بیماری، تأثیر مهمی در ابتلا و عود عفونت مجاری ادراری دارد.

نیک ضمیر تأکید کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که عفونت های مجاری ادراری در ۳ تا ۵ درصد از اشخاص مبتلا یا اشخاصی که سابقه ابتلا به این بیماری را داشته اند، دوباره عود می کند.

وی یادآور شد: در داخل بدن باکتری های مفیدی وجود دارند که نقش مهمی در مقابله و پیشگیری از عفونت های ادراری و تشدید این بیماری دارند.

نیک ضمیر خاطرنشان کرد: براساس بررسی های انجام شده، اغلب اشخاصی که به عفونت های مجاری ادراری مبتلا شده اند و یا بیماری آنها عود می کند، میزان باکتری های مفید در بدن آنها تا حد زیادی کاهش یافته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.