عفونت های قارچی عاملی مهم در مرگ و میر بیماران پیوندی است

۰۷م اسفند ،

تحقیقات نشان میدهند که عفونت های قارچی، به عاملی مهم در مرگ و میر بیماران، پیوندی به ویژه گیرندگان پیوند کلیه و کبد تبدیل شده است.

امیر حسین فقوایی متخصص میکروب شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری ها و عوامل میکروبی به عنوان یک عامل اصلی در مرگ و میر اشخاص جامعه انسانی است که به اشکال گوناگون جوامع و کشورهای مختلف را درگیر می سازد.

وی افزود: علاوه بر بیماری های عفونی، بیماری ها و نارسایی های مزمن وغیر عفونی نیز به عنوان یک  عامل مهم مرگ و میر مطرح است که در صورت همزمان این دو نوع بیماری، مشکلات و خطرات بیشتر می گردد.

فقرایی  اظهار داشت: مبتلایان به بیماری های عفونی و غیر عفونی و سایر اشخاص بیمار ممکن است در نتیجه بیماری خود نیازمند دریافت پیوند عضو شوند که این پیوندنیز می‌تواند با مشکلات و خطرات بسیاری به ویژه پس از پیوند همراه باشد.

وی تصریح کرد: بروز عفونت ازجمله مهمترین مشکلات و عوارض پس از پیوند است که شیوع نسبتاً بالایی دارد.

فقرایی با اشاره به شیوع عفونت های قارچی پس از پیوند اعضا تاکید کرد: تحقیقات نشان میدهند که عفونت های قارچی، به عامل مهم در مرگ و میر بیماران پیوندی به ویژه گیرندگان پیوند کلیه و کبد تبدیل شده است.

وی یادآور شد: بروز عفونت های قارچی درگیرندگان پیوند اعضا در مطالعات گوناگون تا حدود بسیاری با هم متفاوت است و حتی در نوع پیوند نیز تفاوت های معنی داری در این خصوص ملاحظه می گردد.

فقرایی خاطرنشان کرد: در صورتیکه بتوان خطر بروز عفونت را پس از انجام پیوند عضو کاهش داد در آن صورت احتمال اثربخشی پیوند صورت گرفته افزایش و عوارض ناشی از پیوند کاهش می یابد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.