عفو بین الملل تصمیم یک دادگاه اسرائیلی را محکوم کرد

سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه یک دادگاه رژیم صهیونیستی را به دلیل حمایت از نظامیان در برابر شکایت والدین یک فعال صلح طلب آمریکایی که در سال دو هزار و سه در غزه کشته شد، محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ سازمان عفو بین الملل یک روز بعد از تصمیم این دادگاه اسرائیلی برای رد کردن شکایت والدین راشل کوری، فعال صلح طلب آمریکایی که در سال دو هزار و سه توسط یک بولدزر اسرائیلی در غزه کشته شد، تصمیم این دادگاه اسرائیلی را به دلیل حمایت از یک نظامی مسئول مرگ راشل محکوم کرد. 


این سازمان دفاع حقوق بشری که مقر آن در لندن قرار دارد، اعلام کرد « دادگاه از یک نظامی اسرائیلی که مسئول کشته شدن راشل کوری است، حمایت کرده و خطاهای مهمی را که در تحقیقات داخلی ارتش اسرائیل درباره مرگ راشل روی داده است، به حساب نیاورده است ».
سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای افزود « نه سال بعد از مرگ کوری مقامات اسرائیل همچنان به وعده هایی که درباره انجام تحقیقاتی عمیق، معتبر و شفاف درباره این موضوع داده بودند، عمل نکرده اند ».


یک دادگاه اسرائیلی روز سه شنبه شکایت والدین راشل کوری، فعال صلح طلب آمریکایی را که راننده یک بولدزر اسرائیلی وی را زیر بولدزر له کرده بود، رد کرد. این دادگاه اعلام کرد تحقیقات پلیس نظامی درباره این فعال آمریکایی درست است و مرگ وی نتیجه یک حادثه بوده است.

 والدین راشل کوری با اعتراض به تصمیم ارتش اسرائیل برای بستن پرونده در سال دو هزار و سه، در ماه مارس سال دو هزار و ده با طرح شکایتی به دادگاه مدنی اسرائیل از دولت و وزارت دفاع اسرائیل، به طور نمادین یک دلار تاوان تقاضا کرده بودند. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.