عفو بین‌الملل: احکام مخالفان بحرینی ظالمانه است / دستگاه قضایی بحرین قابل اعتماد نیست

۱۹م دیماه ،

alwasatnews444.jpg

در پی صدور حکم نهایی علیه ۱۳ فعال بحرینی از سوی دادگاه تجدیدنظر این کشور، عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای ضمن ظالمانه خواندن این حکم اعلام کرد: نمی‌توان به دستگاه قضایی بحرین اعتماد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المنار لبنان، در پی مخالفت دادگاه تجدیدنظر بحرین با محاکمه مجدد ۱۳ رهبر مخالفان بحرینی و صدور حکم نهایی علیه این ۱۳ تن، عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به شدت از این اقدام دستگاه قضایی بحرین انتقاد کرد.

حسیبه حاج صحراوی، معاون مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل اعلام کرد: این یک حکم ظالمانه بوده و نشان میدهد که بیشتر قضات بحرینی به جای پایبندی به قوانین و دفاع از حقوق شهروندان این کشور، حمایت و اجرای خط مشی دولت را در دستور کار خود قرارداده‌اند.

وی افزود: مقامات بحرینی باید هرچه سریعتر این ۱۳ تن را که تنها به خاطر مطالبه آزادی بیان که حق طبیعی آنهاست دستگیر شده‌اند، آزاد کند.

حاج صحراوی در پایان تاکید کرد: صدور چنین احکامی از سوی دادگاه‌های بحرین سببی است بر اینکه دستگاه قضایی بحرین قابل اعتماد نیست.

دادگاه تجدید نظر بحرین روز دوشنبه ضمن مخالفت با محاکمه مجدد ۱۳ فعال بحرینی، احکام صادر شده علیه این اشخاص را که از پنج سال زندان تا حبس ابد تعیین شده است، تایید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.