عقابی که هنوز هم در آسمان است

۱۴فروردین۱۳،

احمدرضا عابدزاده بی شک در فوتبال ایران جزء نفرات برتر به حساب می رود تا زمان حضورش در مستطیل سبز با شرایط ایده آل روبرو بود، زندگینامه وی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، احمد رضاعابدزاده سوم خرداد ۱۳۴۵ در شهر آبادان به دنیا آمده است.

وی بزرگ شده شهر اصفهان است اولین تیم باشگاهی وی هلال احمر بوده و وی در مهر ماه ۶۲ اولین قهرمانی اش را با تیم تام اصفهان در سن ۱۷ سالگی تجربه کرده است.

در مرداد ۶۴ اولین حضور در لیگ کشور را با تیم منتخب اصفهان در لیگ استانی قدس و اولین بازی ملی در این سال با تیم ملی ب در مقابل رومانی را تجربه کرد.

وی در تیر ماه ۱۳۶۶ برای انجام خدمت سربازی به تیم ژاندرمری تهران پیوست، سپس در سال ۱۳۶۸ مجدد به تیم اصفهانی رفت.

در سال ۱۳۶۹ وارد استقلال تهران شد وی در این سال با استقلال قهرمان کشور  و در همان سال ازدواج کرد.

عابدزاده در سال ۱۳۶۹ در مسابقات آسیایی ۹۰ پکن با مهار ۳ پنالتی در بازی فینال مقابل کره شمالی قهرمان آسیا شد.

وی در فروردین سال ۱۳۷۳ به پرسپولیس آمد ولی بدلیل مصدومیت تا دی ماه بازی نکرد و دوم دی ماه اولین بازی رسمی خود را مقابل ملوان با پیراهن پرسپولیس انجام داد.

اولین قهرمانی وی با پرسپولیس در سال ۱۳۴۷۶ بود وی به همراه تیم ملی در آذرماه همان سال به جام جهانی صعود کرد و درخشان ترین بازی وی در مقابل تیم ملی استرالیا بود.

در تیر ۱۳۷۷ و در مقابل با آلمان در جام جهانی عابدزاده آخرین بازی ملی و هفتاد و هشتمین بازی خوبی انجام د بعد از آن دیگر در تیم ملی بازی نکرد.

عابدزاده در خرداد ۱۳۷۸ باز هم با پرسپولیس بر قهرمانی در لیگ هشتم آزادگان دست یافت و در همین سال با برد ۲ بر یک استقلال به قهرمانی در جام حذفی نیز دست یافت اما در آن بازی فنایی از دروازه قرمزها حراست می کرد.

آخرین حضور عابدزاده در فوتبال در سال ۷۹ و با قهرمانی پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان بود و عابدزاده برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

وی متأسفانه سال بعد و در اثر حمله عصبی دچار مشکل شد و مدت ها در بیمارستان بستری بودف وی در خال حاضر در کنار خانواده اش به دنبال کسب افتخار برای پسرش در میادین فوتبال است.

از شخصیت عابدزاده باید گفت که وی با هوش، مطمئن و خونسرد است، وی اعتماد به نفس بالایی دارد که حتی چند نفر از با تجربه های تیم ملی در مصاحبه هایی اعلام کردند که در بازی با استرالیا، خود را باخته بودند و تنها کسی که به آنها روحیه می داد عابدزاده بود.

عابدزاده پس از گذشت چند سال از خداحافظی اش با حضور در بازی پرسپولیس و بایرن مونیخ و با پیراهن پرسولیس و با مربی قدیمی اش علی پروین به طور رسمی از فوتبال خداحافظی کرد.

این دروازه بان قدیمی اکنون در آمریکا به فعالیت در فوتبال مشغول است.

گفتنی است، وی پسرش را به عنوان دروازه بان یک تیم آمریکایی به دنیای فوتبال معرفی کرد و امیر عابدزاده در حال حاضر در تیم پرسپولیس حضور دارد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.