عقاید لیبرالی دلیل مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی

کارشناس مذهبی حوزه علمیه قم گفت: کسی که به نظام لیبرالی معتقد است یا برایش مفاهیم حلال و حرام تعریف نشده است، به دلیل انگیزه‌هاو جذابیت‌های فکری از نظر پز آزادی‌خواهانه و آزادمنشانه، تن به این کار نمی‌دهد و مخالفت می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسینی‌هرندی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره فواید اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اظهارداشت: بحث همگن‌بودن، همساز بودن و یکدست بودن برای نظام آموزشی از شرایط اصلی تعلیمات است و تأسیس مدارس نخبگان و تیزهوشان نیز بر روی همین اصل صورت می‌گیرد، لذا همگن‌سازی یکی از اصول لاجرم و حتمی در این عرصه است.

وی با بیان اینکه حضور دختر و پسر در کنار هم موجب تنش و بحران بوده و به طریق اولی موجب ناهمگنی و ناسازگاری در کلاس می‌شود، تصریح کرد: معضلات اختلاط در دانشگاه قطار آموزشی‌عالی را از ریل خود خارج می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌هرندی با تاکید بر اینکه طبع نظام آموزشی جامعه اجرای طرح تفکیک جنسیتی را می‌پذیرد، اظهارداشت: هر کجا طرح تفکیک جنسیتی اجرا شده اثر مثبت و مشخصی داشته و موجب آرامش تحصیل کنندگان شده است.

این کارشناس امور دینی با اشاره به لزوم اجرای صددرصدی طرح تفکیک جنسیتی در همه دانشگاه‌های کشور، گفت: کسی که به نظام لیبرالی معتقد است و برایش مفاهیم حلال و حرام تعریف نشده است، به دلیل انگیزه‌ها و جذابیت‌های فکری از نظر پز آزادی‌خواهانه و آزادمنشانه، تن به این کار نمی‌دهد و با اجرای چنین طرحی مخالفت می‌کند.

این مشاور دانشجویی و مسائل خانوادگی با بیان اینکه برخی افراد تحت تأثیر جذابیت‌های جنسی به دنبال منافع اقتصادی از طریق جذب دو جنس مخالف در دانشگاه هستند، گفت: اینها افرادی هستند که هیچگاه تن به طرح تفکیک جنسیتی نخواهند داد، هرچند این یک حرف حق باشد.

حجت‌الاسلام حسینی هرندی اظهار داشت: درست است که این طرح باید در دانشگاه‌ها اجرا شود اما مقاومت‌هایی در برابر آن صورت می‌گیرد، لذا هر چیزی که توسط قانون و یا مقام مافوق، اعلام شده، تا مادامی که مسئول و شخص مجری به آن معتقد نباشد، قطعاً انجام نمی‌شود. چرا که آن مسئول به هر طریق راه‌های فرار از آن را ایجاد می‌کند.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک جنسیتی  به صورت شایسته، نیاز به وجود نیروهای معتقد در رأس این امور دارد، گفت: در غیر اینصورت، مسئولان غیرمعتقد با نیروهای همگن سیاسی خود تلاش خواهند کرد که با لوث‌کردن این کار، نگذارند تا این موضوع به سرانجامی مناسب برسد.

وی با تاکید بر اینکه جذب نیروهای معتقد در دانشگاه سازوکار اجرای طرح تفکیک جنسیتی است، خاطرنشان کرد: اگر مسئولی معتقد به تفکیک جنسیتی در دانشگاه نباشد تلاش مجدانه خواهد کرد تا از اجرای آن جلوگیری کند، لذا حرف حق در صورتی تاثیر خود را در جامعه خواهد گذاشت که پیاده کنندگان آن معتقد به اصول آن باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.