عقب‌نشینی آمریکا از اتهام جاسوسی هواوی

گزارشی که از سوی کاخ سفید در مورد عملکرد شرکت مخابراتی هووایی منتشر شده نشان می‌دهد آمریکایی‌ها مدرکی دال بر جاسوسی این شرکت چینی نیافته‌اند.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات، این عقب‌نشینی در شرایطی صورت می‌گیرد که کاخ سفید پیش ازاین به بهانه نگرانی های امنیتی از شرکت های فناوری آمریکایی خواسته بود از همکاری با هووایی خودداری کنند.
این گزارش که هنوز به طور رسمی منتشر نشده از منبعی نامشخص به رسانه ها درز کرده ولی در آن تصریح شده که هیچ شواهدی دلا بر جاسوسی شرکت هووایی یا فعالیت های غیرقانونی آن وجود ندارد.
پیش از این برخی کارشناسان اغراض سیاسی و نگرانی از رونق فعالیت شرکت های آی‌تی چینی را عامل ادعاهای مقامات آمریکایی بر ضد آن اعلام کرده بودند.
اگر چه در این گزارش هووایی از اتهام جاسوسی تبرئه شده، اما تصریح شده که در برخی تولیدات آن آسیب پذیری های امنیتی وجود دارد.
همچنین در این گزارش تاکید شده کاخ سفید در حال تحقیق در مورد این مساله است که آیا هووایی عمداً این آسیب‌پذیری ها را در محصولاتش به وجود آورده تا امکان دسترسی دولت چین به اطلاعات مورد نظرش را فراهم آورد یا واقعاً از این مساله اطلاع نداشته است.
در گزارش قبلی کاخ سفید ادعای جاسوسی در مورد شرکت مخابراتی دیگر چینی به نام زد تی ای هم مطرح شده بود، اما در این گزارش در این زمینه اطلاعاتی درج نشده است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.