عقب‌نشینی سربازان اشغالگر از مسجد الاقصی در پی درگیری‌های امروز

پلیس رژیم صهیونیستی بعد از یورش چهار ساعته به صحن‌های مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران و روزه‌داران از مسجد خارج شد و فلسطینی‌ها به مسجد بازگشتند.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نیروهای اشغالگر اسرائیلی بعد از یورش چهار ساعته صبح امروز که منجر به زخمی شدن بیش از ۲۷۸ فلسطینی شد، از صحن‌های مسجد الاقصی عقب‌نشینی کردند.

بعد از این‌که پلیس رژیم صهیونیستی دروازه‌های مسجد الاقصی را مدتی بست اکنون نیروهایش از محوطه‌های مسجد خارج شده‌اند و بار دیگر دروازه‌های مسجد باز و نمازگزاران وارد مسجد شدند.

فلسطینی‌ها با هلهله و تکبیرگویان و شعار “الله اکبر” وارد مسجد شدند.

افراد معتکف در مسجد الاقصی در پی عقب‌نشینی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از محوطه‌های مسجد الاقصی شروع به نظافت محوطه و صحن‌های مسجد کردند.

خبرنگار روسیا الیوم قبلا گفته بود، نیروهای اشغالگر اقدام به مصادره کلیدهای نگهبانان وابسته به اداره اوقاف اسلامی کرده بودند.

این رویدادها در حالی است که صبح امروز، دوشنبه بار دیگر داخل مسجد الاقصی صحنه درگیری بین نیروهای اشغالگر و فلسطینی‌ها بود اشغالگران به استفاده از گاز اشک آور متوسل شده و گلوله‌های پلاستیکی به سمت فلسطینی‌ها شلیک کردند.

هلال‌ احمر فلسطین تاکید کرده بود در این درگیری‌ها بیش از ۲۷۸ تن زخمی شده‌اند که حال پنج تن آنها وخیم است.

موذن‌های مسجد هم از طریق بلندگوها از همه آحاد ملت فلسطین در هر مکانی خواسته بودند محاصره چند ساعته اعمال شده بر مسجد الاقصی را بشکنند و نمازگزاران را نجات دهند. 

در سایه تحولات امروز بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی دستور بستن مسجد به روی زیارت‌کنندگان غیرمسلمان را صادر کرد.

سخنگوی این بازرس با اعلام بستن مجسد الاقصی به روی غیرمسلمانان گفت، بعد از ارزیابی اوضاع بازرس تصمیم مذکور را گرفت ما اجازه آشوب نمی‌دهیم.

این سخنگو افزود: هزاران نیروی پلیس و گارد مرزی از ساعات اولیه صبح امروز در قدس و بخش قدیمی آن برای کنترل اوضاع و حفظ امنیت عمومی مستقر شدند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.