عقب ماندگی آمریکا در زمینه اشتغال جوانان

۱۶اردیبهشت،

آمارهای رسمی نشان می‌دهد آمریکا بدترین نرخ بیکاری جوانان را در میان کشورهای بزرگ و ثروتمند دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس مطلب انتشار یافته در نیویورک تایمز، آمریکا در سال ۲۰۰۰ صاحب پایین‌ترین نرخ بیکاری گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال در میان اقتصادهای بزرگ و ثروتمند بود. اما در سال ۲۰۱۱ این کشور یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری جوانان را در مقایسه با همتایانش داشت.

طبق گزارشی که ماه قبل از سوی سازمان آمریکایی “دموز” انتشار یافت، هنگامیکه بیکاری در دوران رکود بزرگ بالا رفت، جوانان دارای مدرک تحصیلی یا بدون آن ناچار شدند با رقیبان باتجربه‌تر برای فرصت‌های شغلی کمتر رقابت کنند. نتیجه این بود که نیمی از بیکاران این کشور پایین ۳۴ سال سن دارند.

به نظر نمی‌رسد شرایط به این زودی برای جوانان آمریکایی بهتر شود. یافته‌های “دموز” نشان می دهد که اقتصاد آمریکا باید بیش از چهار میلیون شغل ایجاد کند تا اشتغال جوانان به سطح مشابه پیش از دوران رکود اقتصادی برسد. به علاوه گزارش گروه مدافع جوانان “جنریشن اوپورچونیتی” نشان می‌دهد که ۱۶٫۱ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال بیکار می باشند.

از میان جوانان شاغل، بسیاری شغلی دارند که نسبت به مهارت‌های آنها پایین‌تر است. بر اساس یافته‌های یک بررسی انتشار یافته در سی ان ان مانی، بیش از ۴۰ درصد از جوانانی که در دو سال قبل از کالج فارغ التحصیل شده‌اند، کاری دارند که نیازی به تخصص علمی آنها ندارد. بعلاوه ۲۸۴ هزار فارغ التحصیل سال قبل مشاغلی با حداقل دستمزد داشتند.

به گزارش هافینگتون پست، گرچه بسیاری از جوانان آمریکایی متحمل مشکلات بیکاری جوانان در این کشور شده‌اند اما باقی مردم احتمالا با پیامدهای آن روبرو خواهند شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.