عقب هستیم، در رمضان هم اردو برپا می کنیم

تیم ملی والیبال ناشنوای کشورمان مدت زیادی است که اردوی آمادگی برپا نکرده است از این رو داخم رییس انجمن از برپایی اردوی آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی بلغارستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

داخم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به عدم برپایی اردوهای مناسب برای تیم ملی والیبال سطح آمادگی جسمانی و فنی والیبالیست ها برای حضور و شرکت در دومین دوره از مسابقات جهانی در سطح بسیار پایینی قرار دارد و از این رو پس از جمله و دیداری که فاطمی نسب سرپرست فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا و بیماران خاص برگزار کردیم مقرر شد که در سه مرحله برای تیم ملی والیبال اردوی تدارکاتی برپا کنیم.
 
وی ادامه داد: در راستای برنامه های تیم ملی والیبال مرحله مقدماتی اردوی والیبالیست ها را با حضور ۲۵ ورزشکار برپا کردیم و حال در مرحله دوم از ۲۵ تیر تا سه مرداد ماه سال جاری با ۱۴ والیبالیست تمرینات را پیگیری می کنیم .
 
داخم افزود: والیبالیست ها از لحاظ فنی شرایط مطلوبی ندارند از اینرو برای تقویت ارتقا سطح فنی آنها در مسابقات جهانی بلغارستان مجبور شدیم در ماه مبارک رمضان نیز برای والیبالیست های ملی پوش اردو برپا کنیم چرا که تا زمان اعزام فرصت زیادی باقی نمانده است و برای ساختن تیمی قدرتمند و محکم غیر از برگزاری اردو در ماه مبارک رمضان چاره ای نداشتیم.
 
رییس انجمن والیبال ناشنوایان افزود: والیبالیست های کشورمان پس از حضور در مرحله دوم اردوی آمادگی به مدت ۷ روز استراحت می کنند وسپس دوباره از ۱۰ مرداد تا زمان اعزام تمرینات آمادگی خود در مرحله سوم اردو پیگیری می کنند.
 
داخم تصریح کرد: سطح فنی والیبالیست ما در اردوی مقدماتی بسیار پایین بود و متاسفانه از اردوی آخر والیبالیست مدت زیاد ۷ ماه می گذرد البته علی رغم اینکه از لحاظ کیفی اردوی مقدماتی در سطح بسیار پایینی برپا شد اما خوشبختانه به اهدافی که از این اردو دنبال می کردیم نایل شدیم.
 
رییس انجمن برپایی اردوی آمادگی گفت: اردوی سوم را به مانند اردوی مرحله دوم با ۱۴ والیبالیست برپا می کنیم چراکه مسائل همچون آسیب دیدگی و اتفاقات غیر منتظره در ورزش بسیار است و برای اینکه در اعزام تیم با مشکل مواجه نشویم اردوی سوم را نیز با ۱۴ ورزشکار شروع می کنیم اما در نهایت فقط ۱۲ والیبالیست را به مسابقات جهانی بلغارستان اعزام می کنیم.
 
وی ادامه داد: محل اردوی سوم تیم ملی والیبالیست تهران و در استادیوم فدراسیون ناشنوا برپا می کنیم چراکه امکانات مناسب تری در اختیار والیبالیست ها برای تمرین قرار دارد ضمن اینکه زمینه برای انجام و برگزاری بازی های تدارکاتی در تهران فراهم است.
 
داخم افزود: مسئوولان تیم ملی والیبال قصد دارند در راستای آمادگی تیم در مسابقات جهانی بلغارستان و هماهنگی کامل بازیکنان با یکدیگر در هر اردو سه بازی تدارکاتی برگزار کنند تا تیم ملی والیبال با آمادگی به این مسابقات اعزام شود البته تاکنون نام تیم ها مشخص نشده است اما برگزاری بازی های تدارکاتی در برنامه تیم ملی والیبال است.
 
وی افزود: مسابقات جهانی والیبال دومین دوره خود را تجربه می کند و متأسفانه به دلیل مشکلات جزئی تیم ملی والیبال در دوره نخست به این مسابقات اعزام نشده است و حال مسابقات جهانی بلغارستان اولین دوره حضور و شرکت تیم ملی والیبال ناشنوا است که امیدواریم در نخستین تجربه جهانی نتایج قابل قبولی را کسب کنیم.
 
داخم تصریح کرد: والیبالیست های ناشنوای کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی بلغارستان که میزبانی شهر صوفیه بلغارستان با حضور و شرکت ۱۶ تیم از سراسر جهان در ۴ گروه چهار تیمی برگزار می شود که تیم ملی والیبال کشورمان طی مراسم قرعه کشی که انجام شد در گروه A قرار گرفته است./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.