عقد اخوت گوگل با مایکروسافت با حضور ویندوز ۸

گوگل حساب کرده که تعداد زیادی از کاربران ویندوز از طریق این سیستم عامل ، مرورگر کروم و سرویس هایی مثل جی میل و سایر اپلیکیشن ها گوگل را نصب می کنند. این نشان می دهد که نمی توانیم ویندوز ۸ را نادیده بگیریم.

به همین ترتیب ، مایکروسافت نیز دوست دارد بسیاری از کاربران کروم و جی میل را به سمت استفاده از اینترنت اکسپلورر ، آفیس ۳۶۵و Outlook.com بکشاند .اما باید قبول کند که بیشتر این افراد گوگل را رها نخواهند کرد.

بنابراین مایکروسافت می خواهد مطمئن شود که سرویس های گوگل به خوبی روی ویندوز هشتش کار می کند. این در واقع یک مثال قدیمی از همکاری رقابتی است.در اینجا به صورت مختصر و مفید توضیح خواهیم داد که کاربران گوگل چه انتظاراتی باید از ویندوز ۸ داشته باشند.

بیایید از کروم و مترو شروع کنیم. البته به جای مترو درست تر است که بگوییم مد ویندوز ۸!

کروم ۲۱ ،نسخه فعلی مرورگر گوگل، هم اکنون مترو را پشتیبانی می کند. با استفاده از این نسخه تنظیم  کروم به عنوان مروگر اصلی ویندوز سبب تغییراتی در صفحه استارت ویندوز ۸ خواهد شد. با کلیک کردن بر روی این آیکون  به سبک مترو مرورگر منتقل خواهید شد ، برای بازگشتن به حالت دسکتاپ، باید به دسکتاپ رفته و بر روی آیکون کروم کلیک کنید.

اما نسخه ۲۳ کروم،کاملا متفاوت است. تنظیم کردن کروم به عنوان مرور گر پیش فرض، کاشی مخصوص آن را به سبک مترو تغیر می دهد.گزینه جدیدی روی منوی کروم به شما اجازه می دهد به راحتی بین حالت مترو و دستکاپ جابه جا شده و همه تب های(زبانه ها) فعلی خود را روی محیط دیگر هم داشته باشید.کاشی روی صفحه استارت ، انتخاب شما را در حافظه خود نگه می دارد ، بنابراین با کلیک کردن روی این کاشی به محیطی منتقل می شوید که قبلا از آن استفاده کرده بودید.

افراد زیادی از سرویس های گوگل برای ایمیل زدن، تقویم، مخاطبین و شماره تماس ها ، پیام فرستادن و غیره استفاده میکنند.

اگر شما هم جزو طرفداران سرسخت جی میل هستید باید از دانستن این نکته که سه تا از چهار اپلیکیشن ارتباطی ویندوز ۸ ، اکانت جی میل شما را پشتیبانی می کنند ، خوشحال شوید. فقط کافی است یکبار به اکانت جی میل خود متصل شده و ایمیل خود را با اپلیکیشن میل ویندوز ۸ یکپارچه کنید . همچنین می توانید به صورت همزمان وارد گوگل کلندر خود شده و به اپلیکیشن های کلندر ویندوز ۸ و People متصل شوید.

متاسفانه اپلیکیشن پیام ویندوز ۸،قابلیت چت جی میل را پشتیبانی نمی کند. ولی با مسنجر ویندوز و فیس بوک سازگار است.

اما چرا باید این همه زحمت بکشید؟ اکثر کاربران جی میل عادت دارند که کروم را باز کرده و میل هایشان را چک کنند. پس برای چه باید از یک اپلیکیشن جداگانه استفاده کنند؟

در مورد اپلیکیشن ویندوز ۸ دو دلیل بسیار خوب وجود دارد:

پس از متصل کردن اکانت جی میلتان به ویندوز ۸ ، پیغام جدید و رویداد های آینده تقویم در یک کاشی زنده روی صفحه استارت نشان داده می شوند. بنابراین شما می توانید بدون نیاز به باز کردن صفحه  یا اپلیکیشن جدید ، میل ها و برنامه های روزانه خود را یک جا چک کنید.

به علاوه می توانید از قابلیت جذاب به اشتراک گذاری خود ویندوز برای فرستادن محتواهای مورد علاقه تان از مرورگر کروم حالت مترو به میل خود استفاده کنید، بدون اینکه لازم باشد هیچ گونه عملیات کپی و چسپاندن یا سوئیچینگ انجام دهید.

در ضمن یک میانبر کی بردی هم وجود دارد: دکمه ویندوز + H

از آنجاییکه،کانکشن اکانت گوگل از Exchange ActiveSync استفاده می کند، هر تغییری که روی اینترفیس مبتنی بر وب ایجاد کنید بلافاصله روی اپلیکیشن ویندوز ۸ هم نمایان می شود.

سایر سرویس های گوگل هم یا توسط ویندوز ۸ پشتیبانی می شوند یا نه. مثلا اگر برای فید های RSS از گوگل ریدر استفاده می کنید ، اپلیکیشن های زیادی مخصوص ویندوز ۸ وجود دارد که به شما اجازه می دهند هرفید  RSS را که دوست دارید دانلود کنید .

اما از طرف دیگر هنوز هیچ اپلیکیشنی برای گوگل پلاس درWindows Store وجود ندارد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.