عقد تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی با سازمان نوسازی شهر تهران

۲۱ آبان ،

دانشگاه صنعتی شریف امروز در ادامه همکاری های ملی خود شاهد عقد تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی با سازمان نوسازی شهر تهران بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران   حاضر در محل؛مهندس جعفری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در مراسم عقد تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه ها صنعتی شریف گفت: سازمان نوسازی شهر تهران با توجه به حجم بافت های فرسوده و پیچیدگی های آن می تواند در زمینه نوسازی بافت های فرسوده ظرفیت های بسیاری را ایجاد کند، شهر تهران به عنوان یک منطقه ویژه و خاص در کلانشهر های دنیا، وجود یکی مدیریت علمی و پیشرفته در آن به طور  کامل احساس می گردد.

وی افزود: اگر به بحث های روز دنیا در زمینه نوسازی بافت های فرسوده توجهی نداشته باشیم و اسیر کارهای اجرایی شویم بسیاری از تجربیات و اقدامات  در این زمینه اثر بخشی و بهروزی خوبی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: برای ایجاد زمینه تولید علم در موضوع نوسازی بافت های فرسوده بافت های فرسوده نیاز به یک جهش علمی و مدیریتی و تولید محتوا داریم و دانشگاه ها باید در این حوزه به بحث های راهبری وارد شوند و زمینه و ظرفیت تحقق این کار را به صورت مناسب فراهم آورند.

برنامه ریزی های معماری و بسیارزیبایی با تاسیسات بافت های فرسوده باید همزمان باشد

در ادامه جلسه دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در این دانشگاه فعالیت های خوبی در مرزی های دانش صورت می گیرد و در حال حاضر این فعالیت ها در مقیاس های ملی و بین الملل صورت می پذیرد و در خصوص شهرسازی هم حاوی پتانسیل های فوق العاده ای است که می توان از آن در جهت پیشرفت نوسازی بافت های فرسوده استفاده کرد.

وی با بیان این که بافت های فرسوده شهر تهران در مناطقی می باشند که بسیار ایجاد مشکل نمی کنند افزود: با سرمایه بخش خصوصی به راحتی می توان این بافت ها را نوسازی کرد و از نظر بسیارزیبایی و معماری هم باید در ساخت  و نوسازی بافت های فرسوده کار بسیاری صورت پذیرد.

وی به طرح های دانشگاه صنعتی شریف در زمینه برنامه ریزی های هنری و بسیارزیبا شناسی در حوزه ساخت و سازه اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد ساختمان هایی که با مسائل هنری و سنتی و فرهنگی ما تطابق بیشتری داشته باشد در دستور کار این دانشگاه است و علاوه بر این مسائل بحث های تاسیسات، انرژی، تهویه، و پسماند نیز باید مورد توجه جدی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده قرار گیرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.