عقرب سیاه اعدام شد/تصاویر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، عقرب سیاه لقب فردی به نام صادق مرادی ا‌ست که ۴ سال قبل و پس از تلاش برای ربودن یک زن در جنوب تهران از سوی پلیس دستگیر شد و اواخر سال ۸۹ به اتهام آزار و اذیت ۴ زن و دختر چند بار پای میز محاکمه رفت.
این مرد شرور ابتدا در شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض، این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.
پس از رسیدگی به این پرونده در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران، این شعبه حکمی مبنی بر تبرئه عقرب سیاه صادر کرد و این حکم که واکنش‌های زیادی از جمله از سوی برخی نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی را در پی داشت پس از رسیدگی در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.
این شعبه در آخرین مرحله رسیدگی به اتهامات صادق مرادی، وی را به اعدام محکوم کرد و چهارم مرداد سال جاری نیز دیوان عالی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دادنامه صادره از شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران علیه صادق مرادی معروف به عقرب سیاه که مرتکب چندین فقره عمل شنیع زنای به عنف و اکراه نسبت به شکات شده، در دیوان عالی کشور رسیدگی و با توجه به انطباق رای صادره با موازین شرعی و قانونی، تایید و ابرام شد. همچنین پرونده جهت جری تشریفات قانونی به مراجع ذی‌ربط ارسال شد.»
عقرب سیاه سرانجام پس از طی مراحل قانونی پرونده‌اش سحرگاه سه‌شنبه در چهارراه نظام‌آباد تهران و در مقابل دیدگان تعدادی از شهروندان به دار مجازات آویخته شد.
حاشیه‌ها:
* از ساعت ۳:۴۰ حدود ۲۰۰ نفر در محوطه اجرای حکم حضور داشتند که رفته رفته بر تعداد آنان افزوده می‌شد. در میان جمعیت، حضور زنان و کودکان نیز بارز بود. خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی نیز جهت پوشش خبری و تصویری این اعدام حضور داشتند. همچنین معابر منتهی به محل اجرا از سوی ماموران پلیس، مسدود شده و تحت تدابیر انتظامی قرار گرفته بود.
* محدوده اجرای حکم با نصب بنرهایی با عنوان «اعدام یک متجاوز به عنف» مشخص شده بود و در این محل محصور با داربست، یک جرثقیل مستقر بود.
* ساعت ۴:۲۰ آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی تهران در محل حاضر شد.
* ساعت ۴:۲۵ با افزایش جمعیت در محل اجرا، ماموران نیروی انتظامی نسبت به استقرار حفاظ‌های فلزی به منظور جلوگیری از ورود جمعیت به محل اجرا اقدام کردند.
* ساعت ۴:۴۰ سرهنگ خانچرلی ـ رییس پلیس پیشگیری پایتخت ـ وارد محوطه برگزاری مراسم اعدام شد و پس از بررسی اوضاع و احوال محل اجرای حکم، دقایقی به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت.
* برخی افراد حاضر در جمعیت با اینکه برای تماشای صحنه اعدام حضور یافته بودند اما با اجرای این مجازات مخالف بودند. در مقابل تعداد بیشتری از افراد بر بازدارندگی مجازات اعدام تاکید داشتند و موافق اجرای چنین مجازاتی برای افرادی نظیر عقرب سیاه بودند.
* ساعت ۵:۲۰ خودروی پزشکی قانونی مخصوص حمل جسد در محل حاضر شد.
* ساعت ۵:۵۰ قاضی فریدون امیرآبادی فراهانی ـ معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای امور جنایی ـ و علی جمشیدی ـ دادیار اجرای احکام دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ـ جهت انجام تشریفات قانونی در محوطه اجرای مراسم حضور یافتند.
* ساعت ۵:۵۲ خودروی حامل محکوم وارد محوطه اجرای مراسم شد.
* ساعت ۵:۵۵ طناب قرمزرنگ دار توسط یکی از ماموران به قلاب جرثقیل متصل شد.
* راس ساعت ۶ مراسم اجرای حکم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس عقرب سیاه در میان نور شدید فلاش دوربین عکاسان خبری از خودرو خارج شد. وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: «من را رسانه‌ها اعدام کردند. من تبرئه شده بودم. اینکه می‌گویند سر بی‌گناه بالای دار نمی‌رود دروغ است… .» پس از گفتن این جملات، ماموران وی را به سمت سکوی اجرا هدایت کردند. او بار دیگر با صدای بلند ابراز بی‌گناهی کرد و چند ثانیه بعد طناب دار بر گردن وی افتاد و هم‌زمان دادنامه تایید شده از سوی دیوان عالی کشور مبنی بر محکومیت صادق مرادی قرائت شد.
* ساعت ۶:۶ با بالا رفتن اهرم جرثقیل، پرونده زندگی عقرب سیاه بسته شد و جسد وی حدود ۱۰ دقیقه بالای دار باقی ماند. با کاسته شدن از جمعیت، جسد پایین آورده شد و ضمن تایید مرگ از سوی پزشک قانونی داخل کاور قرار گرفت. سپس به داخل آمبولانس منتقل شد و خودروی حامل جسد، محل را ترک کرد. در این هنگام تعدادی انگشت‌شمار قصد اخلال در نظم را داشتند که توسط ماموران متفرق شدند.
* یکی از قربانیان جنایات عقرب سیاه در حالی که روی زمین با حالتی مات و مبهوت نشسته بود، جملاتی را بر زبان می‌آورد. خبرنگاران قصد داشتند با او به گفت‌وگو بپردازند اما این زن جوان گفت که حال مساعدی ندارد. وی در حالی که به جسد آویخته شده صادق مرادی خیره شده بود، زیر لب می‌گفت “نباید اعدامش می‌کردند. چرا نگذاشتند التماس کند؟ مگر من کم به او التماس کردم؟ می‌خواستم او زنده بماند و هر روز قطعه‌ای از بدنش را جدا کنند.”

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.