عقلایی نبودن “طرح قاضی مدرسه”/ ضرورت بالا بردن آگاهی خانواده‌‌ها به جرائم رایج نوجوانان

۵ م دیماه ،

معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه طی چند روز اخیر از اجرای طرح “قاضی مدرسه” در تمامی استان‌های کشور خبرداد و افزود: در این طرح قضات وارد مدارس شده و دانش آموزان می‌توانند در مورد انواع جرم و مجازات‌ها و راه‌های پیشگیری از آن مطلع شوند. یک دادیار دادسرا گفت:

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در واکنش به “طرح قاضی مدرسه” اظهار داشت: ما چطور می‌خواهیم دانش آموزان را از مسائل حقوقی و کیفری آگاه کنیم در حالیکه سایر شهروندان که به بلوغ فکری و سنی رسیده‌اند از این موضوعات آگاهی ندارند و نمی‌توانند جرم و غیر جرم را به لحاظ حقوقی تشخیص دهند.

وی با بیان این‌مطلب که ابتدا می‌بایست خانواده‌ها با مسائل حقوقی و جرم و جزا آشنا شوند گفت: با توجه به اینکه عملا مجازات‌ها بازدارنده نیست بنابراین آگاه کردن دانش آموزان در سن پایین هیچ لزومی ندارد و  مناسب سن آنها نیست لذا آموزش‌ها باید از پدر و مادرها آغاز شود تا از مجرای خانواده دانش آموزان تربیت شوند.

برزگر با اشاره به اینکه هنوز اشخاص بزرگسال جامعه از روند کارهای حقوقی، جزائی آشنا نیستند گفت: اجرائی کردن این طرح عقلایی نیست چرا که جرایم رایج بین نوجوانان باید به صورت دوستانه و از طریق خانواده آموزش داده شود.

گفتنی است، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه طی چند روز اخیر از اجرای طرح “قاضی مدرسه” در تمامی استان‌های کشور خبرداد و افزود: در این طرح قضات وارد مدارس شده و دانش آموزان می‌توانند در مورد انواع جرم و مجازات‌ها و راه‌های پیشگیری از آن مطلع شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.