عکاسی مستند بیان موضوعات تلخ و سیاه

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

در عکاسی مستند نباید تنها به موضوعات تلخ و سیاه اشاره کرد چرا که بخشی از عکاسی مستند بیان زیبایی های جامعه است.

عباس کوثری، هنرمند عکاس در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ درباره عکاسی مستند، گفت: در حال حاضر آنچه که از عکسهای مستند اجتماعی به ذهن هر کسی می‌رسد بیان برخی مسائل تلخ و سیاه است در حالی که عکاسی مستند تنها بیان موضوعات تلخ نیست.
وی خاطرنشان کرد: برخی به اشتباه براین تصور و عقیده اند که عکاسی مستند می بایست ناهنجاری ها و مشکلات جامعه را بیان کند.

*عکاسی مستند باید وارد مرحله تازه ای شود

وی گفت: باید از این نوع و شیوه عکاسی کمی فاصله بگیریم و به عبارتی وارد مرحله تازه ای از عکاسی مستند شویم.
این هنرمند عکاس گفت: عکاسی مستند تنها به منظور چاپ در روزنامه و مطبوعات نیست بلکه می‌بایست این نوع عکاسی وارد گالری و نگارخانه ها نیز شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر عکسهای مستند تنها منحصر به مطبوعات شده است در حالی که این نوع عکسها باید به گالری ها برای آشنایی بیشتر مردم راه پیدا کند.

*عکسهای مستند نباید حتما چالش ایجاد کند

وی در ادامه گفت: برخی از عکاسان در پی این می باشند که عکسهای آنان چالش ایجاد کند در حالی که  عکسهای مستند حتما نباید چالش ایجاد کند، می‌تواند گاهی زیبایی را به تصویر بکشد.
وی با اشاره به موضوع عکسهایش در نمایشگاهی که به تازگی در نگارخانه “آران” برپا کرده، گفت: این عکسها، عکسهایی مستند است که د ر آن آذین بندی کوچه و خیابانها در اعیاد نیمه شعبان ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: این نوع عکاسی نیز جزء عکاسی مستند است اما با این تفاوت که در این عکسها جشن و شادی در اعیاد نمایش داده شده است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.