علائم بیماری قلبی مادرزادی کودکان را بشناسید

۱۷م آذر ،

شایع ترین بیماری قلبی کودکان که به صورت مادرزادی است سوراخ های بطنی VSP بین بطن چب و بطن راست ایجاد می گردد.

دکتر مجتهد زاده، فوق تخصص قلب و عروق کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از نشان های بیماری قلبی در کودکان، کم وزنی است در حالیکه اندازه دور سر و قد کودک به صورت استاندارد است. به طور مثال اگر یک کودک ۶ ساله زیر ۲۰ کیلو باشد باید به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کرد و پزشک با اکوی قلب و گرفتن نوار قلب و شنیدن صداهای اضافی در قلب باید سریعا آغاز به درمان بیماری قلبی کودک بپردازد.

وی افزود: بیماری مادرزادی قلبی کودکان به دو صورت خود را نشان می دهد در بعضی کودکان ایجاد کمبود نمی کند که در این صورت سوراخ بین دو بطن، دهلیز، تنگی دریچه آئورت است و در بعضی دیگر از کودکان با کبودی صورت و دست ها، ناخن و پوست خود را نشان می هد در این صورت به جای اینکه آئورت در بطن چپ قرار گیرد در بطن راست قرار می گیرد و به جای اینکه خون را روشن به بدن برساند، خون را تیره به کل بدن انتقال می دهد در این صورت بیماری قلبی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: از دیگر علائمی که باید به پزشک مراجعه کرد اسهال و استفراغ کودک می باشد در صورت دیدن این علائم باید به پزشک متخصص مراجعه کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مطالب بسیار مفیدی بود.:

    لطفا یکی از بهترین پزشکان قلب کودکان را به من معرفی کنید.پسرم ۱۰ سالشه و سوراخ مادر زادی در قلبش دارد.ممنون از راهنمایتان..

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.