علائم کاهش قند خون در ماه رمضان چیست؟

خبرگزای آریا- ضعف ، سرگیجه، خستگی،‌ کاهش تمرکز،‌ تعریق زیاد، لرزش بدن، عدم توانائی برای انجام فعالیت های بدنی، سردرد و تپش قلب از علائم کاهش قند خون در ماه رمضان است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  معاون آموزش اورژانس کشور، با بیان این مطلب اظهار داشت: مصرف زیاد قند مثل کربوهیدرات های تصفیه شده مخصوصاً در هنگام سحر باعث می شود که بدن مقدار زیادی انسولین تولید کرده و باعث افت قند خون شود .
دکتر فرهاد رضوانی افزود: افراد هنگام سحر حتما غذا بخورند و مصرف نوشیدنی ها و غذاهای حاوی قند را کاهش دهند.
وی تصریح کرد: افراد روزه‌دار همانند زمانی که روزه‌ دار نیستند، باید سه وعده غذا بخورند که این وعده‌ها شامل سحر، افطار و شام است البته مصرف غذا در دو وعده(سحری و افطار) نیز اشکالی ندارد.
معاون آموزش اورژانس کشور با بیان این که بهتر است غذای مصرفی در سحر ویژگی وعده ناهار را داشته باشد،‌ گفت: در ماه رمضان استفاده از برنامه غذایی متنوع و متعادل شامل ۵ گروه اصلی غذایی یعنی نان و غلات، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و حبوبات و تخم‌مرغ، شیر و لبنیات، برای حفظ سلامت بدن و تامین انرژی و نیازهای تغذیه‌ای بدن توصیه می‌شود.
وی اضافه کرد: استفاده از خرما در ماه رمضان به‌خصوص در هنگام افطار برای تأمین قند خون فرد روزه‌دار بسیار مؤثر است. روزه‌داران سعی کنند به جای غذاهای چرب و سرخ شده، از غذاهای آب پز و بخارپز شده استفاده کنند.
رضوانی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان افراد دچار محدودیت یا محرومیت مواد غذایی نمی‌شوند و احتیاج به ذخیره‌سازی مواد غذایی پیش از ماه رمضان وجود ندارد. با توجه به این که در ماه رمضان یک وعده ی غذایی حذف می‌شود، همه ی افراد باید حداقل ۲۰ درصد کمتر از ماه‌های دیگر سال غذا بخورند.
وی افزود: با مصرف متعادل مواد غذایی در ماه رمضان، بدن فرصت سوزاندن چربی‌های اضافی را پیدا می‌کند. تمامی روزه‌داران باید وعده ی سحری را در برنامه ی غذایی خود داشته باشند، زیرا حذف این وعده، سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.