علت اصلی دشمنی رژیم اسرائیل با فعالیت هسته ای ایران، جاه طلبی و انحصار طلبی هسته ای است

میدل ایست آنلاین، در مقاله ای علت اصلی دشمنی رژیم صهیونیستی با فعالیت هسته ای ایران را انحصار طلبی و تمامیت خواهی این رژیم دانست و نوشت؛ اسرائیل می خواهد تنها قدرت هسته ای خاورمیانه باشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، میدل ایست آنلاین با انتشار مقاله ای، از “پاتریک سیل” نویسنده منتقد و صاحب نام انگلیسی در مورد خصومت رژیم اشغالگر قدس با برنامه هسته ای ایران و تلاش برای از بین بردن این برنامه به انحاء مختلف نوشت؛ اسرائیل می خواهد خود به تنهایی قدرت هسته ای خاورمیانه باشد، تا بتواند به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی، به همسایگان خود حمله کند و به این ترتیب سلطه نظامی خود در منطقه را حفظ کند، اما دستیابی ایران به توانمندی هسته ای مانع بزرگی بر سر راه این انحصار طلبی است و باعث می شود این رژیم نتواند هرآنچه می خواهد را بر سر منطقه خاورمیانه بیاورد.
این نویسنده منتقد، ادعاهای رژیم اسرائیل مبنی بر تکرار افسانه هولوکاست _ در صورت دستیابی ایران به توانمندی هسته ای_ را “یاوه گویی” توصیف کرده و معتقد است؛ این اظهارات از سوی سران اسرائیل، فقط توجیهی برای از بین بردن توانمندی هسته ای ایران است.
“پاتریک سیل” می نویسد؛ برای درک نگرانی های امنیتی اسرائیل و همینطور جاه طلبی های آن، لازم است که شخصیت و اظهارات “اوزی آراد” مشاور امنیت ملی نتانیاهو مورد بررسی قرار بگیرد.
او یک پیشکسوت موساد است که ۲۰ سال را در این سرویس جاسوسی سپری کرده است. از نظر نفوذ بر نخست وزیر، به نظر می رسد آراد توانسته از دیگر سران نیروهای نظامی و روسای اطلاعاتی و امنیتی، گوی سبقت را برباید.
هدف همیشگی “آراد” پایان دادن به فعالیت هسته ای ایران است. او اعتقاد ندارد که تحریم بتوانند از پس این کار برآیند. او برخلاف اسناد و شواهد، اطمینان دارد که ایران مصمم است تبدیل به یک قدرت هسته ای شود.
اوزی آراد می خواهد در صورتی که ایران دست از غنی سازی اورانیوم و تولید پلوتونیوم برندارد، ایالات متحده و متحدان غربی اش با حمله نظامی با ایران برخورد کنند.
در واقع او معتقد است که حمله پیش دستانه علیه ایران کاملا مشروع خواهد بود.
پاتریک سیل سپس این سوال را مطرح می کند که ریشه دشمنی اسرائیل با ایران (فعالیت هسته ای ایران) چیست؟
پاتریک سیل معتقد است؛ علت اصلی خصومت اسرائیلی ها با فعالیت هسته ای ایران، نگرانی از “تکرار هولوکاست” نیست، بلکه آنها می خواهند تنها قدرت هسته ای خاورمیانه باشند و کسی نتواند در برابر آنها قد علم کند.
این نویسنده برجسته می گوید؛ اسرائیل با ساختن یک زرادخانه قدرتمند طی ۴۵ سال گذشته که در آن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک هسته ای و دیگر تجهیزات و امکانات نظامی مانند موشکهای زیردریایی وجود دارد، نمی خواهد شاهد رقابتی در زمینه هسته ای باشد.
اسرائیل می خواهد تنها قدرت هسته ای خاورمیانه باشد که عاملی مهم در حفظ قدرت نظامی مسلط آن است.
افرادی مانند آراد و نتانیاهو حتی لحظه ای هم فکر نمی کنند که سران ایران نابخرد باشند. آنها کاملا آگاهند که حتی اگر ایران به سلاح هسته ای هم دست پیدا کند، هرگز از آن علیه اسرائیل استفاده نمی کند. بمب های اتم سلاحی تدافعی هستند، نه تهاجمی.
اسرائیل نمی خواهد ایران یا هر کشور دیگری در خاورمیانه به این توانمندی بازدارنده دست یابد، زیرا این مسئله توانایی اسرائیل برای حمله به همسایشگانش را محدود می کند.
اگر ایران یا یک کشور عربی توانمندی هسته ای داشت، اسرائیل در سال ۲۰۰۶ به لبنان در سال ۲۰۰۷ به سوریه و در سال ۲۰۰۸ به غزه حمله نمی کرد.
آراد مانند نتانیاهو هر نوع مصالحه با ایران بر سر مسئله هسته ای را رد می کند و این نظر را که ایران به عنوان یکی از امضاء کنندگان معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای حق غنی سازی اورانیوم در خاک خود برای تولید برق و اهداف پزشکی را دارد، نمی پذیرد.
او اصرار دارد که حمله به تاسیسات هسته ای ایران به مراتب کم خطرتر از زندگی با ایران هسته ای است.
باراک اوباما تاکنون در برابر فشارهای فزاینده اسرائیل برای جنگ و تهدید همیشگی آن _در واقع باج خواهی_ مبنی بر اینکه “اگر شما به ایران حمله نکنید، ما حمله خواهیم کرد و شما چه بخواهید چه نه، مجبور خواهید شد به ما بپیوندید.” ایستادگی کرده است.


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین:

    با سلام
    علت اصلی دشمنی اسرائیل معلوم هست . چون حکومت ایران دم به ساعت می گوید اسرائیل غده سرطانی هست و باید قطع شود از این حرفها کاری به درست بودن این مطلب نداریم ولی اگر مثلا بجای یک شهروند صهیونیستی خودمان را بگذاریم که یک کشور بزرگی مثل ایران که ده برابر اسرائیل هست، دارد صهیونیستها را تهدید می کند قطعا می ترسیدیم . ولی اسرائیل در جنگ ایران با صدام حسین عملا به ضرر صدام حسین عمل کرد و با نابودی تاسیسات هسته ای عراق هم به ایران کمک کرد که نیروهای عراقی از نظر روانی تضعیف شوند و هم باعث شد که صدام حسین نتواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند ( عملیات اپرا) .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.