علت افت قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

۲۱اردیبهشت،

بینا- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر کشور سبب اصلی افت قیمت طلا و سکه در بازار داخل را کاهش قیمت جهانی طلا و بالا رفتن ارزش ریال در پی تحولات سیاسی کشور عنوان کرد.

به گزارش بنکر (Banker)،  محمد کشتی آرای  رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص افت قیمت طلا و سکه در بازار داخل اظهار داشت: کاهش ۲۳ دلاری قیمت جهانی طلا و بالاتر رفتن ارزش ریال در پی تحولات سیاسی کشور روی قیمت طلا در بازار داخل تاثیر گذاشته و سبب افت قیمت ها شده است.
کشتی آرای در ادامه افزود: روز قبل تاثیر عوامل فوق بر قیمت طلا به گونه ای بودکه قیمت هر سکه تمام بهار آزادی با کاهش ۴۰ هزار تومانی و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۶ هزار تومانی مواجه شد.
وی همچنین در خصوص روند قیمت طلا در بازار داخل اذعان داشت: ادامه سیر نزولی قیمتها قابل پیش بینی نیست و باید منتظر تحولات سیاسی و اقتصادی کشور بود تا تاثیرات آنها بر قیمتها مشخص شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور دربارهٔ آینده بازار جهانی طلا خاطرنشان شد: بعضی تحلیلگران بر این باورند با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی دنیا و رشد شاخصهای سهام میزان سرمایه گذاری روی طلا کاهش یافته است و پیش بینی ها حاکی از روند نزولی قیمت این فلز گرانبها در آینده می باشد./طلا


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.