علت افزایش تشنگی روزه دار در طول روز چیست؟

خبرگزای آریا- مصرف غذاهای پر ادویه در وعده سحری موجب افزایش تشنگی در طول روز می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،   مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: مصرف مواد غذایی همچون بادمجان، فلفل و سایر ادویه‌ها در هنگام سحر به دلیل ایجاد احساس تشنگی بیش‌تر، برای روزه‌داران توصیه نمی‌شود.
زهرا اباصلتی خاطر نشان کرد: مصرف میوه یا آب میوه تازه هنگام سحر از تشنگی در طول روز جلوگیری می کند و برای جبران کمبود میزان آب و املاح بدن در ماه رمضان، می توان از مقداری سوپ یا آش هنگام افطار استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه روزه داران باید از خوردن غذاهای شور هنگام سحر خودداری کنند، زیرا تشنگی را در طول روز افزایش می دهد افزود: همچنین باید از خوردن غذاهای بسیار سرد یا بسیار گرم و نیز از نوشیدن آب سرد در ابتدای افطار خودداری شود و در صورت رفع تشنگی می توان از آب گرم، چای یا شیر گرم استفاده کرد.
مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد :مایعات را می توان در مدت زمان افطار تا سحر مورد استفاده قرار داد. در این صورت هنگام سحر ضرورتی وجود ندارد که از چند لیوان آب یا از مقدار زیادی چای برای رفع تشنگی در طول روزه داری استفاده کرد.
زهرا اباصلتی گفت: نوجوانان باید بین‌ افطار تا سحر، حداقل ۸ لیوان آب و نوشیدنی استفاده کنند،چرا که در طول روز به دلیل تحرک و تعریق زیاد، آب بدنشان کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه شایع‌ترین مشکل گوارشی در روزه‌داران ابتلا به یبوست است که با رژیم غذایی مناسب می‌توان از این مشکل پیش‌گیری کرد، اظهار داشت : مصرف انواع میوه ، خشکبار و خیسانده‌ی برگه آلو،انجیر،انگور،هندوانه و مصرف روغن زیتون به همراه غذا در پیش‌گیری از یبوست بسیار موثرست.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.