علت افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست چیست؟

خبرگزای آریا- نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)  می‌تواند عامل خطری برای ابتلا به سرطان پوست باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه اپیدمولوژی سرطان، محققان مرکز سرطان هایدبرگ آلمان با انجام یک مطالعه تحقیقی ارتباط نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی را با یک گونه از سرطان پوست موسوم به کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC)‌ را مورد مطالعه قرار دادند.
براساس این گزارش محققان با بررسی انواع آنتی‌بادی‌های ویروس پاپیلومای انسانی شامل آفا، بتا، گاما، مو، و نو در نمونه خون ۱۷۳ فرد مبتلا به کارسینوم سلول سنگفرشی و ۳۰۰ شاهد سالم مشاهده کردند که سرطان پوست کارسینوم سلول سنگفرشی به میزان قابل توجهی با آنتی‌بادی‌های نوع بتا همراه بوده است.
از طرفی برخی از محققان افزودند که عفونت پوستی با جنس بتای ویروس پاپیلومای انسانی می‌تواند باعث تغییراتی در DNA‌ افرادی که پوستشان از نور خورشید آسیب دیده است، شود و این تغییرات ممکن است با تجمع تنش افراد را مستعد ابتلا به کارسینوم سلول سنگفرشی کند.
محققان همچنین افزودند: با وجود شواهدی برای ارتباط سرطان پوست سنگفرشی و نوع بتای این عفونت پوستی با ویروس پاپیلومای انسانی، مکانیسم دقیق آن هنوز مشخص نیست و نیازمند مطالعات گسترده‌ای می‌باشد.
گفتنی است: کارسینوم سلول سنگفرشی پوست اغلب در میان سفیدپوستان آمریکا شایع است و تعداد مبتلایان به آن با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش و سرکوب سیستم ایمنی بدن همچنان رو به افزایش است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.