علت ایجاد یبوست در ماه رمضان چیست؟

خبرگزای آریا- نخوردن سبزیجات، میوه ها و غذاهای پر فیبر عامل ایجاد یبوست در ماه رمضان است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یبوست می تواند یکی از مشکلاتی باشد که فرد روزه دار را دچار دردسر زیادی می کند و ابتلا به همروئید (بواسیر)، شقاق های دردناک مقعد، سردرد، سوء هاضمه و نفخ از عوارض یبوست محسوب می شوند.
سعیده معانی با اشاره به این که یبوست نتیجه روزه داری صحیح نیست، گفت: یبوست حاصل روزه داری غلط است که از نخوردن سبیزجات، میوه ها، غذاهای پر فیبر و عدم استفاده از آب کافی و نیز بی تحرکی زیاد ناشی می شود زیرا تمامی این موارد موجب حرکت کافی روده ها و در نتیجه برقراری اجابت مزاج طبیعی می شود.
وی تصریح کرد: کم مصرف کردن کربوهیدرات ها و قند های تصفیه شده و استفاده از کربوهیدرات های پیچیده به جای آنها،‌مصرف زیاد آب، ورزش و تحرک در ساعات پس از افطار،‌استفاده از غذاهای فیبر دار شامل انواع حبوبات، میوه ها و سبزیجات،‌استفاده از نان های سبوس دار مانند نان سنگک و جو می تواند در برطرف شدن یبوست مؤثر واقع شود.
این کارشناس تغذیه افزود: در مواقع شدید می توان از شربت های ملین و یا ملین های ضعیف دیگر استفاده کرد و در صورت عدم برطرف شدن علائم باید حتما با پزشک معالج تماس گرفت.
معانی خاطرنشان کرد: استفاده از روغن زیتون همراه سحر،‌شام و افطار و نیز مصرف میوه های تازه مانند سیب با پوست نیز توصیه می شود.


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ع ن:

    سلام من نان وغذا کم میخورم سبزیجات و سالاد استفاده میکنم میوه زیاد مصرف میکنم غذاهایم را با روغن کنجد چرب میکنم ولی باز یبوست دارم وسبزی را یکی از عوامل تشدید یبوست میدانم اطلاعت شمارا بنا به تجربه درست نمیدانم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.