علت به فروش نرفتن سهام هلدینگ خلیج فارس از زبان معاون شرکت بورس

۲۸م اسفند ،

2223[1].jpg

معاون بازار شرکت بورس تطبیق پیدا نکردن قیمت‌های خریداران و فروشندگان و همزمانی عرضه در پایان سال را سبب به فروش نرفتن بزرگترین شرکت اصل ۴۴ دانست.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجوبان ایران (ایسنا)، علی صحرایی در حاشیه عرضه هلدینگ خلیج فارس در جمع خبرنگاران در مورد سبب به فروش نرفتن سهام هلدینگ خلیج فارس گفت: زمانی که قیمت‌های خریداران و فروشندگان تطبیق پیدا نکند، معامله‌ای انجام نمی‌شود که این در عرضه‌های قبل نیز سابقه داشته است.

وی افزود: در این عرضه خریداران سفارش‌هایی در قیمت‌های ۴۰۰ و ۵۰۰ تومان ارائه کردند در حالی که قیمت فروشنده ۹۹۵ تومان بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان خصوصی سازی در قیمت ارائه شده اشتباه نکرده است گفت: سازمان خصوصی سازی هیچ اشتباهی نکرده است زیرا قیمت‌ها کارشناسی شده و تحلیلگران بازار و کارشناسان سازمان خصوصی سازی قیمت‌های موردنظر خود را ارائه کرده بودند.

وی افزود: این در حالی است که همزمانی هلدینگ خلیج فارس در پایان سال ۹۱ سبب فروش نرفتن سهام این شرکت شد که شاید در سال ۹۲ فرصت بهتری فراهم شود و ارزیابی‌های بیشتری در قیمت‌ گذاری این شرکت از سوی تحلیلگران بازار و سازمان خصوصی سازی ارائه شود.

وی در ادامه سال ۹۱ را سال خوبی برای بازار سرمایه دانست و عنوان کرد: در سال ۹۱ عرضه‌های خرد بازار افزایش پیدا کرد و معاملات بر خط با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ معاملات خرد به ۲۶ درصد رشد کرد و ارزش کل بازار سرمایه رشد ۱۲ درصدی مواجه شد. همچنین شاخص بورس تهران با رشد ۴۵ درصدی مواجه شد.

به گفته صحرایی در سال ۹۱ ابزار پوشش ریسک تحت عنوان اوراق تبعی به منظور اطمینان بخشی به بازار انتشار یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.