علت تعریق های شبانه بیماران دیابتی کنترل نشدن قند خون است

۰۲خردادماه،
ممتاز نیوز :کنترل نشدن قند خون در بیماران دیابتی امکان تعریق های بسیار شبانه در اندام فوقانی بدن را افزایش می دهد. دکترمحمود پرهام، استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که قندخون بالا آثار مخربی را در سیستم عصبی، اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک انسان بر جای می گذارد، گفت: کنترل نکردن قند خون سبب بروز عوارضی نظیر خشک شدن کف پاها و تعریق در اندام فوقانی بدن می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ وی با اشاره به این که اشخاص دیابتی باید با کنترل مناسب و دقیق قندخون مراقب عوارض ناشی از بیماری خود باشند، افزود: همچنین با خشک شدن کف پاها، این قسمت از بدن ترک می خورد و با باز شدن راه عبور عفونت ها، پاها دچار مشکل خون رسانی و عفونت می گردد. این فوق تخصص غدد اضافه کرد: قند ناشتای اشخاص دیابتی باید بین ۹۰ تا ۱۳۰باشد و بعد از صرف صبحانه نیز قند خون این اشخاص نباید از ۱۸۰بیشتر باشد.

وی با بیان این که وجود مقدار بسیار گلوکز در خون برای مدت طولانی می تواند به بسیاری از قسمت های بدن مانند قلب، رگ ها، چشم ها و کلیه ها آسیب برساند، گفت: در صورتی که قند خون اشخاص دیابتی کنترل نشود، دست و پای این اشخاص دچار علایمی نظیر سوزش می گردد. همچنین قند خون بالا آسیب های بسیاری برای چشم فرد ایجاد می کند که این اشخاص باید برای اطمینان بیشتر از وضعیت سلامت چشمان خود حداقل سالی یک بار به پزشک مراجعه کنند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.