علت فوت پرویز پورحسینی بر اثر کرونا

به گزارش ممتازنیوز، پرویز پورحسینی ساعت سه صبح امروز جمعه هفتم آذرماه در بیمارستان درگذشت. این بازیگر بیش از دو هفته قبل بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شده بود.

پرویز پورحسینی

پرویز پورحسینی که چند روزی بود از وخامت اوضاع به شرایط پایداری رسیده بود. حتی فرزندش پورنگ پورحسینی در گفت‌وگویی با خبرنگار ممتازنیوز گفته بود: درمان نتیجه‌بخش اما آهسته و پیوسته پیش می‌رود؛ خدا را شکر می‌کنم که شرایط با ثبات است حتی امروز صبح توانستند صحبت کنند. تیم پزشکی هیچ شتابی ندارد و با آسودگی و دقت کار را پیش می‌برند. کار درمان اصولی و مسلّط دنبال می‌شود تا ان‌شاءالله روزهای آینده شاهد نتایج بهتری باشیم. الان خوشحالیم که شرایط به ثبات رسیده و روند درمان را به خوبی طی می‌کنند. 

با این وجود بامداد امروز جمعه ۷ آذرماه ۱۳۹۹ پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، با صحنه روزگار وداع کرد و سریال‌ها و فیلم‌ها و نمایش‌های ماندگارش را به یادگار گذاشت. این خبر از سوی بیمارستان فیروزگر تأیید شده است و باید منتظر بمانیم تا بعد از سریال “از سرنوشت ۳” آخرین صحنه هنرنمایی‌اش را در سریال “بیگانه‌ای با من است” احمد امینی به نظاره بنشینیم. 

خبرگزاری ممتازنیوز درگذشت پرویز پورحسینی را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

بیوگرافی پرویز پورحسینی

پرویز پورحسینی متولد سال ۱۳۲۰ است و در کارنامه کاری‌اش بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم، تئاتر و سریال در همکاری با سرشناسی همچون علی حاتمی، بهرام بیضایی، حمید سمندریان، مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش، داود میرباقری و کمال تبریزی ثبت شده است. او در سریال “بیگانه‌ای با من است” شبکه ۲ سیما ایفای نقش کرده که به تازگی فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده و قرار است بعداز سریال “از سرنوشت” که این شب‌ها پخش می‌شود روی آنتن برود. 

پرویز پورحسینی بازیگر مطرح و باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون که از چندی پیش به‌دنبال ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری و تحت مراقبت ویژه قرار داشت، امروز در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

وی دانش‌آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در عرصه تئاتر در آثار کارگردان‌های مطرحی به ایفای نقش پرداخت. همچنین در عرصه تصویر نیز در فیلم‌هایی چون «کمال‌الملک» علی حاتمی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ‌نیا، «باشو غریبه‌ای کوچک» بهرام بیضایی، «روز فرشته» بهروز افخمی، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی، «شب حادثه» سیروس الوند و «طلسم» داریوش فرهنگ به ایفای نقش پرداخته بود.

پورحسینی در حوزه تلویزیون نیز در مجموعه‌های مختلفی از جمله «مختارنامه» داود میرباقری، «بی گناهان» احمد امینی، «سرزمین کهن» کمال تبریزی و «میکائیل» سیروس مقدم حضور داشته است. آخرین تجربه تلویزیونی این بازیگر با سابقه که از شبکه ۲ سیما پخش شده است به مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» علی غفاری برمی‌گردد.

متولد سال ۱۳۲۰ بود و در کارنامه کاری‌اش بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم، تئاتر و سریال در همکاری با کارگردان‌های سرشناسی همچون علی حاتمی، بهرام بیضایی، حمید سمندریان، مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش، داود میرباقری و کمال تبریزی ثبت شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.