علت معطل ماندن لوایح قضایی در “دولت” چیست؟

۲۱اردیبهشت،

ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: طرحی پیش‌بینی شده است مبنی بر اینکه اگر دولت بیش از سه ماه برای لوایح قوه قضاییه معطل کند، رئیس دستگاه قضا می‌تواند آن را به صورت لایحه به صحن مجلس تقدیم کند.

” ابولفضل ابوترابی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در پی انتقاد ” آیت‌الله آملی لاریجانی” از معطلی لوایح قضایی در دولت اظهار داشت: طرحی پیش‌بینی شده است مبنی بر اینکه اگر دولت بیش از سه ماه هرکدام از لوایح قوه قضاییه را معطل کند، رئیس دستگاه قضا این اختیار را دارد که آن را به صورت لایحه به صحن مجلس تقدیم کند.

وی ادامه داد: این طرح پیشنهادی در حال حاضر در مجلس اعلام وصول شده و در کمیسیون قضایی نیز رای آورده و منتظر است تا در صحن مجلس بررسی شود.

ابوترابی  به دلایل معطلی دولت در بررسی لوایح قضایی اشاره کرد و گفت: سبب این امر مسائل سیاسی و فنی است، بدین‌ معنی که برخی لوایح مانند قانون مجازات اسلامی به لحاظ تعدد مواد زمان زیادی برای بررسی و کار کارشناسی نیاز دارد و این یک مورد فنی است.

وی افزود: اما دولت برخی لوایح را به دلیل مسائل سیاسی دستکاری و یا در آن تغییر عمده‌ای ایجاد و پس از گذشت مدت زمان طولانی آن را به مجلس ارسال می‌کند که این روند کاری آفتی برای لوایح قضایی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.