علت واژگونی اتوبوس زیارتی کازرون – شیراز اعلام شد

به گزارش خبر آنلاین، سحرگاه امروز، اتوبوس زائران هرمزگانی که ار کربلا به سمت بندرعباس می رفتند در دشت ارژن شیراز واژگون شد. (اینجا بخوانید)
 مدیر کل راه و شهرسازی فارس در جمع خبر نگاران گفت: عامل وقوع حادثه در جاده کازرون به سمت شیراز، اشکال فیزیکی جاده و مشکل علایم جاده‌ای و یا پلیس راهور نبوده، بلکه خطای انسانی در این حادثه تاثیرگذار بوده است، هرچند باید کارشناسان، نظر قطعی را در این زمینه اعلام کنند. هوشنگ عشایری، با ابراز تاسف از وقوع حادثه رانندگی برای اتوبوس مسافربری، افزود: صبح امروز از محل وقوع حادثه بازدید کرده‌ام. وی ادامه داد: مشاهده خط ترمز اتوبوس و نحوه وقوع حادثه و نقطه‌ای که حادثه در آن اتفاق افتاده، همه دلایل موجه برای اثبات خطای انسانی در این حادثه بوده است. 
عشایری درباره نحوه بروز حادثه، گفت: حادثه در محوری اتفاق افتاده که جاده چهار باند رفت و برگشت دارد؛ اتوبوس دو بار به گاردریل‌های طرفین جاده برخورد کرده و سپس واژگون شده است. وی با یادآوری این‌که تعداد کشته‌ها و مجروحین نشان دهنده سنگینی حادثه است، گفت: مطمئنا اتوبوس سرعتی بیش از حد مجاز داشته اما نظر نهایی را قطعا همکاران پلیس راهور به اطلاع مردم خواهند رساند.عشایری، وقوع این حادثه و مرگ تعدادی از شهروندان را به بازماندگان حادثه تسلیت گفت.
ساعت ۳:۲۲ دقیقه صبح امروز، ۱۲ شهریور، اتوبوس مسافربری که از سمت کازرون به شیراز در حرکت بود، در محور حدفاصل دشت ارژن و دشت برم، پس از برخورد با گاردریل‌های دو طرف محور، واژگون شده و ۱۹ تن از سرنشینان این خودرو در دم جان باختند. در این حادثه دلخراش حدود ۲۳ مسافر نیز مصدوم شده و به بیمارستان‌های کازرون و شیراز منتقل شده‌اند.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.