علت ورم خود را در غدا‌هایتان جستجو کنید

فروردین ۱۴۰۳

خیلی از اوقات ورم را به مشکلات مصرف نمک و پر فشار خون ارتباط می‌دهند اما باید بدانند که وجود بیماری‌های دیگر هم می‌تواند ایجاد ورم کند.

محمد حسن حقی، کار‌شناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چند سبب وجود دارد که سبب ورم و پف آلودگی بعضی از اعضای بدن می‌شود یکی از آنها در اثر بیماری‌های قلبی و کلیوی است. 

وی گفت: اگر ورم در اطراف چشم یا ساق پا دیده شود ممکن است از بیماری‌های باشد که به آنها بیماری‌های سیستمیک می‌گوئیم و ممکن است بر اثر بیماری‌های قلبی و یا نارسایی کلیوی بروز می‌کند البته باید گفت این تورم‌ها در بعضی از ناراحتی‌های ریوی هم دیده می‌شود. 

 حقی با بیان این مطلب که مردم بسیاری از اوقات ورم را به مشکلات مصرف نمک و پر فشاری خون ارتباط می‌دهند، گفت: این اشخاص باید میزان مصرف نمک را کاهش دهند اما اشخاصی هم که به دنبال بیماری کبدی و یا سندرم کلیوی سنگ کلیه می‌گیرند و پروتئین آن‌ها در خون کم می‌شود نیز مستعد بروز این بیماری می باشند، همچنین در اشخاصی که مبتلا به کم کاری تیروئید می باشند پف دور چشم ملاحظه می‌شود که می‌توان به مسائل کلیوی ربط دارد اما باید عوامل به طور کامل و جامع بررسی شود و نمی‌توان مصرف داشتن ورم گفت: که شخص دچار بیماری قلبی شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.