علت ۹۶درصد فشار خون نامشخص است

۲۳اردیبهشت،

نایب رئیس شورای عالی کشور با بیان اینکه سبب ۹۴تا۹۶ درصد فشار خون نامشخص است گفت : حدود شش درصد دیگر هم به سبب عوامل مختلفی از جمله بیماریهای کلیوی ودیابت ایجاد می گردد .

دکتر انوش برزیگر، نایب رئیس شورای عالی کشور درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فشار خون بالا از جمله عوامل خطر ساز بیماریهای قلبی عروقی است گفت : در صورت انسداد عروق ، آنژین و سکته قلبی بروز می کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بروز مشکلات در حوزه قلب و عروق ، احتمال بروز مشکلاتی در عروق مغز نیز وجود دارد ادامه داد : مشکلاتی از جمله نابینایی ، مشکلات کلیوی ، پارادوکس از دیگر عوارض فشار خون بالا می باشند.

نایب رئیس شورای عالی کشور در ادامه با تاکید به اینکه سبب ۹۴تا۹۶ درصد فشار خون نامشخص است اظهار کرد : حدود شش درصد باقی مانده نیز به سبب عوامل مختلفی از جمله بیماریهای کلیوی دیابت و … ایجاد می گردد.

نایب رئیس شورای عالی کشور در ادامه با بیان اینکه اگر یکی از والدین دچار فشار خون باشد ۲۵درصد کودکان و اگر هر دو والدین دچار فشار خون باشند ۵۰ درصد کودکان به آن مبتلا می شوند خاطرنشان کرد: درمان فشار خون رعایت رژیم غذایی ، کاهش وزن و در ادامه استفاده از داروهای کاهنده فشار خون می باشد ./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.