علل افت ۸۰ دلاری قیمت طلا در سال ۲۰۲۴

۸فروردین ۱۳،

علل افت ۸۰ دلاری قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ | چاپ |
یکشنبه ۱۱ فروردین ساعت ۱۱:۰۷

بینا-  قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تا کنون بیش از ۸۰ دلار در هر اونس کاهش داشته است که علل مختلفی در این خصوص موثر بوده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی ماینینگ قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون بیش از ۴٫۸ درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در سه ماه پایانی سال قبل نیز با افت ۵٫۳ درصدی روبرو شده بود.
قیمت طلا در سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی بدترین عملکرد خود را از سال ۲۰۰۱ میلادی ثبت کرده است. قیمت طلا نسبت به رکورد ۱۹۲۰ دلاری در اوت ۲۰۱۱ میلادی حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.
عوامل مختلفی در این بین موثر بوده است. یکی از مهمترین عوامل کاهش قیمت طلا افت تقاضای صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان برای سرمایه گذاری در بازار طلا بوده است.
در سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی تمایل و تقاضای صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان برای سرمایه گذاری در بازار طلا به شدت کاهش داشته است.
عامل دیگری که بر افت قیمت طلا موثر بوده افزایش احتمال متوقف شدن اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا است.با بهبود نسبی وضعیت اقتصادی آمریکا به نظر می رسد اجرای سیاست های انبساطی پولی در این کشور به زودی متوقف خواهد شد.
عامل مهم دیگر افت تقاضای جهانی برای خرید طلا است. در سال ۲۰۱۲ میلادی بانک های مرکزی جهان بیش از ۵۳۵ تن طلا خریداری کرده اند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.
آمارهای رسمی انتشار یافته در ماه های اول ۲۰۲۴ میلادی نشانگر کاهش تقاضا برای خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.