علل ناکامی سازمان نظام پزشکی/ انتظارات مردم و جامعه پزشکی محقق نشد

۲۵ام بهمن ،
ممتاز نیوز : مشاور وزیر بهداشت دولت نهم، سیاست زدگی سازمان نظام پزشکی را یکی از علل بی اعتمادی جامعه پزشکی کشور به تنها سازمان صنفی خود دانست و گفت: این سازمان نباید از مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات واقعی جامعه پزشکی دور شود.

دکتر عباس زارع نژاد در گفتگو با مهر به ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی در ۴ اسفند ماه امسال اشاره کرد و افزود: سازمان نظام پزشکی تنها سازمان صنفی کشور است که بیش از ۲۲۰ هزار عضو دارد و اعضای آن به طور مستقیم تامین کننده سلامت مردم می باشند.

وی به اهداف سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: آنچه در اهداف سازمان قید شده و همچنین وظایف و اختیارات سازمان نشان دهنده اهمیت و نقشی است که سازمان به عنوان یکی از ارکان نظام سلامت بر عهده دارد.

مدیرکل سابق روابط عمومی و امور بین الملل وزارت بهداشت در ادامه به ویژگیهای اشخاصی که حائز شرایط حضور در سازمان نظام پزشکی می باشند، اشاره کرد و افزود: باید کسانی وارد این تشکیلات صنفی بزرگ کشور شوند که بتوانند با ورود مناسب به موضوعات و با عملکرد مناسب، هم مطالبات صنفی جامعه پزشکی را در چارچوب قانون تامین کنند و هم مطالبات و انتظاراتی که جامعه و مردم از این صنف دارند، برآورده سازند.

زارع نژاد اظهارداشت: اختیارات بسیاری در قانون به سازمان نظام پزشکی داده شده است. به طور مثال تعیین تعرفه های پزشکی که متاسفانه در این مدتی که اختیار داشت مشکلاتی را هم برای صنف و هم برای مردم ایجاد کرد که در نهایت این اختیار از این سازمان گرفته شد.

وی با انتقاد از سیاست زدگی سازمان نظام پزشکی، گفت: این سازمان نباید جولانگاه جریانهای سیاسی شود و از مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات واقعی جامعه پزشکی به ویژه مطالبات انباشته شده پزشکان عمومی که از اهداف تشکیل این سازمان است، منحرف شود.

زارع نژاد به ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: به نظر می آید در دوره آتی این انتخابات، مطالبه ای در جامعه پزشکی وجود دارد که سازمان نظام پزشکی نیاز به باز مهندسی دارد تا بتواند بر مدار اصلی و اهداف آن برگردد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.