علم‌الهدی: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی مکتب جعفری بود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: سرکوب مدرسه فیضیه و به خاک خون کشیدن شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع)، زمینه سقوط رژیم شاه را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، امام جمعه مشهد در مراسم سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) که با حضور عاشقان و دلباختگان به ساحت مقدس ائمه معصومین (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، حمله وحشیانه کماندوهای ارتش به دانشگاه مکتب جعفری( مدرسه فیضیه) و کشتار شاگردان حضرتش را زمینه ساز سقوط رژیم ستم شاهی ارزیابی کرد.

این استاد حوزه علمیه مشهد با تاکید بر این که شاه که از ناحیه امام خمینی (ره) و روحانیون تشیع احساس خطر کرده بود، به مدرسه فیضیه حمله‌ور شد، تصریح کرد: در روز اول فروردین سال ۱۳۴۲ که مصادف با ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بود مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله گلپایگانی مراسم عزاداری در مدرسه فیضیه بر پا نموده بودند که کماندوهای شاه خائن همچون منصور دوانیقی به کانون تبار امام صادق (ع) وحشیانه حمله ور شدند و جنایتی بزرگ را در تاریخ ثبت نمودند.

علم الهدی افزود: رژیم ستم شاهی و در راس آن محمدرضا پهلوی جرقه بیداری مکتب امام صادق(ع) را از سمت روحانیت احساس کرده بود و می‌دانستند تنها با سرکوب شاگردان این مکتب الهی می‌توانند حکومت خود را حفظ نمایند.

این عضو مجلس خبرگان نتیجه سرکوب علما و روحانیت تشیع را به وجود آمدن کربلای دیگر در ایران اسلامی دانست و در ادامه تاکید کرد: به خاک و خون کشیدن علما و روحانیون تشیع در مدرسه فیضیه چنان کربلایی به راه انداخت که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آتش آن دامن ایادی رژیم ستم شاهی را گرفت و شعله‌های این آتش به نحوی بزرگ و سوزنده بود که در بهمن سال ۱۳۵۷ نهاد ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران را سوزانده و محمدرضا پهلوی با نکبت و سیه روزی چشم از این دنیا بست.

خطیب جمعه مشهد مقدس با متعلق دانستن انقلاب اسلامی به جود مقدس و نورانی حضرت جعفر بن محمد (ص) یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت پیروزی مکتب جعفری بود.

علم الهدی تصریح کرد: اگر آن روز امام صادق (ع) ۴ هزار شاگرد تربیت نموده بودند امروز به برکت حضرت امام جعفر صادق (ع) در تمام نقاط دنیا توجه به مذهب تشیع در پرتو انقلاب شکوهمند اسلامی افزایش پیدا کرده است.

این عضو مجلس خبرگان خطاب به خانواده شهدا گفت: خانواده شهدا باید به خود ببالند که بهترین سرمایه خود یعنی پاره تن خود را در راه ترویج مذهب جعفری(ع) فدا کرده‌اند؛ امروز حقایق حقه مذهب جعفری(ع) نه تنها در ایران بلکه در فلات آفریقا و دیگر نقاط جهان انتشار پیدا کرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.