علم‌الهدی: تکالیف شرعی بر نظریات سیاسی ارجحیت دارد

3663-1.jpg

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «تکالیف شرعی بر نظریات سیاسی ارجحیت دارد» گفت: باید نگاه ما به مسایل سیاسی به مثابه انجام دادن تکلیف شرعی باشد نه اینکه نظر خود را بر دستور و تکلیف دینی ترجیح دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی در همایش “زندگی سیاسی امام رضا(ع)” که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با اشاره به این‌که «شرایط جامعه‌ای که امام رضا(ع) در آن قرار داشت از نظر شکل و قالب قابل قیاس با جامعه کنونی نیست» خاطرنشان کرد: از نظر هویت، سیره اهل بیت(ع) از گذشته تا امروز تغییر نکرده، اما آنچه که تغییر کرده است نوع حکومت است؛ حکومت آن روز طاغوت بوده و اکنون ولی و حجت خدا بر مسلمین حاکم است.

علم‌الهدی افزود: باید مواضع سیاسیون همسو با اسلام ناب اتخاذ شود؛ چه بسا عدم حجت شرعی در مواضعی، به قیمت از دست رفتن جان انسان‌های بی شماری تمام شود.

این استاد حوزه علمیه مشهد مقدس گفت: کسانی که دستور دادند کتاب‌های فلسفی یونانی در جهان اسلام ترجمه شود در واقع به دنبال سقوط اندیشه اسلامی در برابر اندیشه غربی بودند.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: در شرایطی که مردم حق نداشتند درباره فضایل اهل بیت(ع) سخنی بگویند در مراسم تشییع جنازه حضرت موسی بن جعفر(ع) یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شرکت کردند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: خطراتی که در گذشته جامعه را تهدید می‌کرد مانند ترویج اندیشه‌های فرق گوناگون و انحراف در اصل و مصداق امامت و ولایت از سوی خلفا، هم‌ اکنون نیز از سوی برخی افراد جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که امام رضا(ع) در برابر هجمه این تبلیغات برخورد قوی و فراگیری اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.