علم‌الهدی: در وقت غیبت، اجرای اوامر ولی فقیه بر همه واجب است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

3663.jpg

امام جمعه مشهد گفت: اجرای امامت حجت بالغه الهی فقط از طریق ولایت مطلقه فقیه امکان‌پذیر است.

به گزارش تفسیری خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، آیت‌الله علم‌الهدی در همایش “نسبت حوزه علمیه و انقلاب اسلامی ایران” که در سالن اجتماعات مدرسه عالی نواب صفوی مشهد مقدس برگزار شد به نقش و جایگاه الهی ولایت فقیه اشاره و آن را کانال اجرای امامت امامان معصوم(ع) برشمرد.

علم الهدی با بیان اینکه در وقت غیبت حجت بالغه الهی اگر یک “مجتهد جامع الشرایطی” اقامه حکم نماید اجرای اوامر ایشان نه تنها برای مردم بلکه برای همهی مراجع گرانقدر جهان تشیع نیز واجب خواهد شد بر نقش و جایگاه الهی ولایت مطلقه فقیه تاکید نمود.

وی تصریح نمود: غیبت امام وقت(عج) به معنای عدم امامت و حضور آخرین ذخیره الهی نمی باشد بلکه وجود مقدس حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) حجت الهی برای همه اهل عالم می باشند.

علم الهدی راس اداره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نائب امام وقت(عج) دانست و ادامه داد: مردم به سبب وابستگی رهبری به ذات مقدس و الهی حجت خداوند بر اهل زمین، دلبستگی و عشق به انقلاب اسلامی دارند و همین سبب مردم ولایتمدار و شریف را در راه دفاع از آرمان‌های این نظام ثابت قدم نموده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان به جریان مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص) با مسیحیان نجران اشاره و با تاکید بر این که مقابله با تحجر از طریق فیزیکی نمی باشد بر نقش روحانیت تاکید نمود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان نمود: در شرایط فعلی استکبار جهانی از همهی حربه‌ها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده نموده و در این راه از هیچ تلاش فروگذاری نخواهد نمود.

علم الهدی منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای را در خصوص خطر تحجر و سکولاریسم بسیار مهم تحلیل و در این رابطه یادآور شد: امروز در ایران اسلامی عده‌ای با چهره مقدس و شعار اسلامی که در این راه نیز ادعای رهبری جهان اسلام و متولی امامت امام وقت را دارند با تحجر خود قصد مخدوش نمودن چهره‌های وفاداران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اتفاق بزرگ مباهله، برخورد با این جریان مزدور استکبار جهانی را اقدامات سرکوب‌گرانه اجتماعی و سیاسی ندانست بلکه راه برخورد را راهبردی همراه با درایت برشمرد.

امام جمعه مشهد به راهکارهای مبارزه با تحجر اشاره نمود و گفت: راهکار مبارزه با تحجر که در ادامه به سکولاریسم ختم خواهد شد همان برخوردی است که وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) با مسیحیان نجران نمودند.

علم الهدی که در جمع طلاب و روحانیون مشهد در ادامه نیز تاکید نمود: در جریان برخورد با مسیحیان نجران در اتفاق مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص) با همهی امت اقدام به این عمل نکردند بلکه عصاره ناب امت که وجود مقدس حضرت امیر المومنین(ع)، حضرت فاطمه الزهرا(س)، حضرت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بودند را وارد میدان نمودند و به آسانی این ماجرا را به نفع اسلام پایان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اتفاق مباهله برای ما درس است قرآن کریم یکسری نکات تفسیری دارد که جز وجود مقدس ائمه معصومین(ع) کسی توانایی و قدرت تفسیر آن را ندارد؛ تفسیر که به معنای پرده‌برداری از مقصود خداوند است باید توسط امام وقت (عج) صورت پذیرد.

امام جمعه مشهد با بیان این که می‌شود ظاهر آیات کتاب خداوند را برداشت نمود، در خصوص آیه مباهله گفت: بر حسب برداشتی که از قرآن می‌شود آیه مباهله حاوی این پیام است که در بعضی از میدان‌ها نمی‌شود توده مردم را وارد نمود و آن میدان را به نفع جهان اسلام رقم زد بلکه باید عصاره ناب جامعه اسلامی وارد میدان شود.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود جریان تحجر را جریانی دانست که خواستار حاکم شدن اسلام ۲۰۰ سال قبل یعنی اسلام دوران قاجار است و اعتقادی به جهانی شدن دین مبین اسلام ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امروز با دو حربه تحجر، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو است خطاب به حاضران در جلسه خاطرنشان نمود: یک حربه این است که دشمن به صورت ابزار خودآگاه با احساسات مردم بازی نموده و برای خارج نمودن جوانان از عرصه انقلاب اسلامی از این متحجرین کمک می‌گیرد.

وی به نقش جریان تحجر در وقت ظهور حجت بالغه الهی اشاره و در این خصوص گفت: روزی که وجود مقدس امام وقت(عج) ظهور فرمایند یکی از گروه‌هایی که مقابل ایشان ایستاده و به مبارزه بر می‌خیزد همین جریان تحجر می‌باشد که مسلحانه علیه امام وقت قیام خواهند نمود.

علم الهدی عنوان نمود: حربه دوم این است که تحجر به عنوان جریانی ناآگاه به موقعیت دین، وارد عرصه رویارویی با نظام الهی شده و سنت‌های قاجاری را به عنوان ملاک و معیار تشخیص حق در دستور کار قرار داده است.

امام جمعه مشهد به دیدار خود با رهبر “شیعیان نیجر” در مشهد اشاره و در این رابطه افزود: نیجر کشوری کمونیستی در شمال اروپا است که پیش از انقلاب اسلامی دو قبیله با جمعیتی حدود دو هزار نفر معروف به شیعه اما محب اهل بیت(ع) و پیرو فقه عامه داشته است؛ دو سال پیش رهبر شیعیان نیجر در مشهد با من دیدار نمود و از او پرسیدم جمعیت شیعه در نیجر به چند نفر می‌رسد؟

وی گفت: رهبر شیعیان نیجر در پاسخ به من گفت امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۵ میلیون شیعه و محب اهل بیت(ع) در این کشور کمونیستی زندگی می‌کنند که بیشترین آنان مقلد مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای می‌باشند.

علم الهدی جریان تحجر را جریانی دانست که چشم خود را بر برکات انقلاب اسلامی بسته است و چیزی جز ظواهر اسلامی نمی‌بینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شیعیان و محبین امیرالمومنین(ع) در دنیا سرافراز می باشند؛ اسلام گرایی امروز دنیا از آغاز بعثت تا کنون بی‌سابقه بوده است.

علم الهدی افزود: جریان تحجر جریانی است در استخدام دشمنان که با ادعای دین‌مداری به دنبال هوا و هوس دنیوی خود می باشند.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: با توجه به پیام آیه مباهله باید شما جوانان طلبه که عصاره ناب انقلاب اسلامی میباشید با اقتدار وارد میدان شوید و این آفت را از مذهب تشیع بزدایید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با انتقاد از سکوت بعضی از روحانیون در رابطه با نقش‌آفرینی سکولارها در بعضی مراکز حوزه علمیه گفت: امروز متاسفانه در بعضی بیوت بزرگان این سکولارها رخنه نموده‌اند که باید به شدت با آنان برخورد شود.

علم‌الهدی ماه محرم و صفر را موقعیت بسیار عالی طلاب در برخورد با جریان تحجر و سکولار‌ برشمرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مظهر و تبلور کربلای حسینی را پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ارزیابی و در این رابطه تاکید نمود: مردم به سبب عشق به دین و مذهب حقه تشیع به انقلاب اسلامی گرایش پیدا نموده‌اند شما روحانیون باید مسائل سیاسی را با سبقه دینی برای مردم بیان نمایید.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای همیشه در احساس خطر و ضرورت بسیار جلوتر از وقوع آن حرکت می‌نمایند؛ ایشان در سال ۸۶ در اکثر سخنرانی‌های خود بحث تهاجم اقتصادی را مطرح می‌کردند و نام‌گذاری سالها نیز موید همین مطلب می‌باشد؛ امروز دشمن نیز تهاجم اقتصادی را برای فلج نمودن چرخه انقلاب اسلامی به کار می‌برد که البته این توطئه دشمن نیز با درایت مسئولین و اقتصاد مقاومتی به شکست خواهد انجامید.

امام جمعه مشهد در پایان تاکید نمود: امروز نیز امام خامنه‌ای با این درک صحیح در خصوص متحجرین و سکولارها خطر آنان را گوشزد نموده‌اند که باید روحانیت با اقتدار وارد شده و این توطئه دشمن را در نطفه خفه نماید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.