علم‌الهدی: دیدید مذاکره و برجام نتیجه نداد!


نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تاکید براینکه امروز دشمن معیشت و سفره مردم را نشانه رفته است، گفت: دو سال همه دستگاه‌ها همت خودشان را صرف مذاکرات کردند اما بعد از مذاکرات دشمنی آمریکا بیشتر شده است.علم‌الهدی: دیدید مذاکره و برجام نتیجه نداد!
پورتال خبری ممتاز نیوز: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد‌ در جوار بارگاه رضوی با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری اظهار داشت: روز کارگر، روز تجلیل از تلاش و سعی و هویت وجودی کارگران و نقش آفرینی آن‌ها در احیای امر معیشت مردم است، امسال روز کارگر با روز کارگر همه ساله تفاوت دارد. در سال‌های قبل تجلیل از شخصیت کارگران و حرکت و توصیه در مسیر ایفای حقوق آن‌ها انجام می‌شد اما امسال با فرمانی که از ناحیه مقام معظم رهبری صادر شد که سال اقدام و عمل است، روز کارگر روز ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است.
به نوشته تسنیم، آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته این لقب را به کارگران دادند، این تعبیر مقام معظم رهبری، تحلیل دارد؛ این کارگران هستند که اقتصاد کشور را راست نگه می‌دارند. اصل اولیه اقتصاد مقاومتی توجه به داخل است و جز با توجه به کارگر این اقتصاد مقاومتی دایر نمی‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سه مسئله از فرمایشات مقام معظم رهبری برداشت می‌شود که یکی مربوط به کارگران و دو مسئله مربوط به مدیران است: مسئله‌ای که مربوط به خود کارگران است اینکه کارگری و زحمتکشی کارگران در موقعیت‌های فناوری در این کشور تنها نتیجه‌اش امرار معاش شخصی و خانوادگی کارگر نیست.
وی با اشاره به اینکه “کارگران” جهادگران در عرصه استکبارستیزی هستند، بیان کرد: کار کارگر از نگاه امام باقر(ع)، مصداق عبادت است، برادران کارگر در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند و چه خوب است مجامع فرهنگی دستگاه‌های کارگری، آماری از شهدای کارگر ارائه دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: اکنون همان دوره هشت ساله دفاع مقدس است با این تفاوت که جبهه و خط مقدم مربوط به شما کارگران است، دشمن اجازه دخالت نظامی را ندارد و معیشت و سفره مردم را نشانه رفته و اینجا جایی است که حلال مشکل اقتصادی کشور در این جریان استکبارستیزی کارگران هستند.
وی گفت: دیدید دو سال فعالیت عزیزان ما در عرصه هسته‌ای را که شاید با تنش زدایی در روابط بین الملل بتوانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، دیدید دو سال مذاکره و برجام بی‌نتیجه ماند، روزی که گفتند تحریم لغو شده تجار ما دیدند سوئیفت به روی آن‌ها بسته است و کار به جایی رسید که رئیس بانک مرکزی گفت حل مشکلات اقتصادی ما در نتیجه برجام به نتیجه نرسیده است، دشمنی دشمن بیشتر شده است، دشمن بنای براندازی ما را دارد. امام(ره) فرمودند: “آمریکا از اسلام سیلی خورده است.”
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دو سال همه دستگاه‌ها همت خودشان را صرف مذاکرات کردند اما بعد از مذاکرات دشمنی آمریکا بیشتر شده است. برجام نتیجه نداد و ثابت شد این سیاست حلال مشکلات ما نیست، اینکه فکر کنیم با تنش‌زدایی بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم قابل حل نیست، استکبارستیزی اصلی است که امام(ره) در انقلاب قرار داده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: برادران کارگر ببینید دشمن با ما چه می‌کند؟ غیرت شما کارگران دلاور باید در عرصه اقتصاد به فریاد کشور برسد و در این جبهه نیز باید اسلام بر کفر توسط شما به پیروزی برسد. مسئله دیگر این است که مسئولان نظام در حوزه دولت و مجلس باید به نیروی انسانی کارگر، استعداد و فناوری کارگر ایرانی توجه کنند و میدان کار و فعالیت و قدرت ابتکار را برای قشر کارگر ما باز کنند.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بسیاری از فناوری‌های کشورهای پیشرفته دنیا بالاتر از صنعت موشکی و نانو و ماهواره نیست و همه این‌ها را قشر کارگر ما با استعداد به‌وجود آورده است؛ این واقعیت را مدیران اجرایی ما باید ببینند و ابزار کار را فراهم کنند. مسئله سوم اینکه باید از واردات پیشگیری کرد.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه کشور ما یک بازار ۸۰‌میلیونی است، تاکید کرد: اگر در و دیوار کشور به روی بازار خارجی بسته شود این بازار ۸۰ میلیونی جوابگوی تمام دستاوردهای کارگری ما است، این قراردادهایی که بسته شده همه مصرفی است و همه تصاحب بازار کشور ما است و باید در این‌ها دقت می‌کردیم و بر مبنای اقتصاد مقاومتی قرارداد بسته شود.
وی افزود: مشکل ما در فرهنگ و اقتصاد، ضعف در عملیات اجرایی است، سازندگی فرهنگی، پدافند فرهنگی می‌خواهد و این جز با نیرو و محور اقتدار نظام اجرایی نمی‌شود، دیروز یکی از معاونان وزارت ارشاد درباره کتب و مطبوعات با من صحبت کرد، ایشان می‌خواست بگوید حداکثر مراقبت را در جواز نشر انجام دادیم، گفتم شما زحمت کشیدید اما مشکل ما جواز شما نیست، مشکل ما طمع‌ورزی ناشران است، وقتی کتاب غیرمجاز را به چند برابر قیمت می‌فروشد، این ناشر فکر کیسه و پول خود را می‌کند، مشکل ما در مسائل اجرایی است. اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل فراهم می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی مخصوص مجامع اقتصادی نیست، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید ورود کنند و جلوی آفات اقتصاد مقاومتی مثل واردات نامشروع و قاچاق کالا را بگیرند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.