علم‌الهدی: مردم زاویه داشتن مسوولان با ولایت را تحمل نمی‌کنند

این مطلب در تاریخ جمعه ۱۹م آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «مسوولان باید بدانند مردم ایران مردمی بصیر، هوشیار و آگاه به مسایل روز می باشند» گفت:‌ اگر از ناحیه هر یک از مسوولان اقدامی صورت بگیرد که حاکی از زاویه داشتن با مقام معظم رهبری باشد، این عنصر در نگاه مردم شخصی مطرود خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران امام رضا (ع) برگزار شد درباره بروز هرگونه اختلاف و دامن زدن به آن‌ها اخطار داد و اظهار نمود: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی تحریم، فشار اقتصادی و توطئه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحمل می‌کنند، اما زاویه داشتن افراد و مسوولان را با ولایت فقیه هرگز تحمل نخواهند نمود.

وی مطالبات مقام معظم رهبری را در رأس مطالبات مردم ایران دانست و در ادامه تاکید نمود: الحمدلله مسوولین ما ولایتمدار می باشند و به این بصیرت ملت عزیز ایران پی برده‌اند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر همدلی مسولان ادامه داد: خواسته‌های مسوولان وقتی با هم یکی شد، آنگاه می‌توان گفت با هم همدل شده‌اند اما مهم این است که جریان مشترکی که خواسته‌های مسوولان را یکی نموده و در نهایت دل‌ها یکی می‌شود تأسی به جریان الهی عترت و ولایت خواهد بود.

امام جمعه مشهد، ولایت را مظهر عترت در جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خواستار اجرای بیش از پیش منویات مقام معظم رهبری توسط مسوولان نظام شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در خصوص هرگونه تفرقه در بین مسوولان اخطار داد و گفت: اگر مسوولان تحت تأثیر وابستگی به ولایت فقیه همدل نشوند، متأسفانه آن‌گاه باید بگوییم با ولایت فقیه زاویه پیدا نموده‌اند.

وی همچنین با تبریک به مناسبت ایام پر فضیلت مباهله و نزول آیه تطهیر و ولایت در شأن وجود مقدس و الهی امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) و خاندان رسالت گفت: جریان مباهله حاوی پیامی اصیل است که این پیام این است که عترت را در رأس مردم قرار داده و توسط این جریان الهی وحدت را بین امت واحده اسلامی به وجود می‌آورد.

علم‌الهدی در تشریح جریان الهی مباهله نیز گفت: وقتی نصارای نجران برای این‌که حقانیت خود را به پیامبر عظیم شأن اسلام اثبات نمایند، خدمت ایشان آمده و به بحث و گفت‌وگو پرداختند آنان که نتوانستند وجود مقدس پیامبر(ص) را قانع نمایند همان لحظه بود که جبرئیل نازل شد و آیه مباهله بر قلب ایشان جاری نمود. خداوند متعال به پیامبر(ص) فرمودند “ای پیامبر به آنان بگو شما با پسران و ‌زنان‌تان بیایید ما نیز با پسران و زنان‌مان خواهیم آمد و آن‌گاه همدیگر را لعنت نماییم هر کدام که از شما بر حق نباشد عذاب بر او نازل خواهد شد.”

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به شأن نزول آیه تطهیر اشاره و گفت: خداوند جبرئیل را بر پیامبر(ص) نازل و آیه تطهیر را به ایشان اهدا نمود؛ تطهیر اراده تکوینی جریان ساختاری خلقت بر تطهیر و دوری از هرگونه رجس ‌و آلودگی از وجود مقدس ائمه معصومین(ع) است.

علم‌الهدی اظهار نمود: بزرگترین پیام آیه تطهیر قرار گرفتن اهل بیت پیامبر گرامی اسلام در رأس هرم جامعه اسلامی است چنانچه وجود مقدس صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) فرمودند«ولایت ما اهل بیت امت را از جدایی و تفرقه در امان خواهد داشت.»

ولایت اهل بیت(ع) ویروس اختلاف را نابود می‌ند که این امر در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بارها نمود داشته است.


خبرگزاری انتخاب |

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.