علم الهدی: اطلاع مردم از امور جزئی صلاح نیست/اگر سران فتنه محاکمه می شدند، بعضی سوء‌استفاده می کردند

۰۸م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 امام جمعه مشهد گفت: نباید با تضعیف مسوولان در آستانه انتخابات آینده زمینه تنش را فراهم کرد و یا جامعه را مضطرب نمود.

به گزارش ایرنا، ˈسید احمد علم الهدیˈ‌ سه شنبه شب افزود: در آستانه انتخابات باید از بیان هر سخن و هر اقدام که جامعه و مردم را ملتهب و نگران کند پرهیز شود. اگر به این امر توجه نشود موجی در جامعه ایجاد می گردد و عده ای که جایگاهی در کشور و نظام ندارند سوار بر این موج شده و با جلب آرای مردم به مراکز تصمیم گیری نظام نفوذ می کنند.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: انتقاد از عملکرد مسوولان نباید منجر به تضعیف آنان شود و زمانی که از مسوولی انتقاد می گردد باید در کنار آن راهکار صحیح نیز ارائه شود و باید دوستانه، مهربانانه و به دور از تضعیف مطرح شود.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: غیر از دستگاههای نظارتی که مکلف به نظارت بر عملکرد مسوولان و دستگاههای اجرایی می باشند باید با تلاش نخبگان حوزوی و دانشگاهی ساز و کاری طراحی شود تا بدون آنکه مسوولی تضعیف شود مردم در جریان عملکرد وی قرار گیرند و در این ارتباط از او سوال کنند.

وی اظهار داشت:‌ باید نشاط سیاسی در مردم و جوانان ایجاد شده و برای حفظ این نشاط مردم و جوانان در جریان مسائل کلی کشور قرار گیرند.

امام جمعه مشهد گفت: این به منزله اطلاع از امور جزئی کشور و نظام نیست و عموم مردم نیاز نیست در جریان مسائل جزئی و اطلاعاتی و امنیتی قرار گیرند چون اطلاع عمومی از این مسائل مغایر مصلحت نظام است.

علم الهدی افزود: برخورد رهبر معظم انقلاب با سران فتنه بعد از انتخابات همانند برخورد حضرت علی(ع) با سران فتنه در آن زمان بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نظیر حضرت امام علی(ع) بگونه ای اقدام کردند که سران فتنه در بایکوت سیاسی قرار گیرند.

امام جمعه مشهد افزود: اگر سران فتنه یکصد سال هم عمر کنند زمینه فعالیت سیاسی برای آنان فراهم نمی شود و مجاهدین خلق هم تا ۵۰ نسل آینده نمی توانند در کشور قد علم کرده و اقدامی انجام دهند.

وی اظهارداشت: اگر با سران فتنه برخورد می شد و یا محاکمه می شدند بعضی از این امر سوء‌استفاده می کردند.

در خبر ایرنا، مقصود علم الهدی از سران فتنه در زمان امام علی(ع) مشخص نیست.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.