علوی: سال ۹۱ برای پینگ پنگ پر از استعفا و انتصاب بود

۱فروردین ۱۳،

کارشناس تنیس روی میز گفت: سال ۹۱ در تنیس روی میز کشور پر از استعفا و انتصاب بود.

منصور علوی در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، در خصوص عملکرد فدراسیون تنیس روی میز درسال ۹۱ اظهار داشت: درسال ۹۱ پینگ پنگ ایران به خاطر کسب دو سهمیه المپیک بر سر زبان ها افتاد، نوشاد عالمیان در بخش مردان و ندا شهسواری که موفق شد برای اولین بار در تاریخ بانوان تنیس روی میز سهمیه المپیک را کسب کند، از دیگر اتفاقات فدراسیون می توان به بعضی از استعفاها و انتصاب ها اشاره کرد.

وی در خصوص استعفاها تصریح کرد: امیر عمیدی، چهره نام آشنای تنیس روی میز و سرپرست امور دبیری فدراسیون با وجود همکاری تمام وقت با فدراسیون و سابقه طولانی مدت با فدراسیون های قبلی و کارنامه پربار از سمت خود استعفا داد، سبب استعفای وی هم عدم همکاری محمد زارع پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز با عمیدی اعلام شد. استعفای فرشید کوکبی رئیس کمیته آموزش یکی دیگر از استعفاها بود که به همان سبب عمیدی اتفاق افتاد.

علوی اضافه کرد: استعفای مهرداد بابادیوند، مدیر تیم های ملی بعد از سه سال همکاری تنگاتنگ فدراسیون یکی از استعفاهای جالب توجه سال ۹۱ بود وی که بعد از سفرهای متعدد برون مرزی به خصوص المپیک لندن و همچنین برگزار نکردن اردو مورد انتقاد شدید اهالی این رشته و در طول سه سال نزدیکترین فرد به رئیس فدراسیون بود درسال ۹۱ از سمت خود استعفا داد و استعفای وی هم بسیار زود پذیرفته شد، سبب استعفای بابادیوند نبودن عدالت در فدراسیون بود که پس از حکم کمیته استیناف افشین نوروزی انجام شد.

علوی به استعفا و بازگشت فاطمه پوستین دوز نایب رئیس فدراسیون اشاره کرد و در این باره گفت: پوستین دوز سابقه حضور در هیچ رشته ای ورزشی را نداشته است، وی در طی سه سال چند بار قصد استعفا داشته درسال ۹۱ هم بعد مدتی پس از استعفا از فدراسیون دور بود و دوباره به کار برگردانده شد.

وی به بعضی انتصاب ها درسال ۹۱ هم اشاره کرد: انتخاب دبیر فدراسیون درسال ۹۱ اتفاق افتاد، احسان باقری که کمترین سابقه ای در این رشته نداشت بعد از استعفا و تغییر ۵ دبیر و سرپرست امور دبیری به سمت دبیری فدراسیون تنیس روی میز انتصاب شد و فدراسیون پس از مدتها دبیر دار شد.
یکی از انتقادات اساسی به فدراسیون حال حاضر استفاده از اشخاص غیر متخصص و غیر پینگ پنگ و عدم استفاده از پینگ پنگی هاست.

وی خاطرنشان کرد: برگشت دوباره سیما لیموچی به فدراسیون از اتفاقات قابل توجه فدراسیون تنیس روی میز درسال ۹۱ بود وی به عنوان یک شخصیت شناخته شده ملی و بین المللی در رشته تنیس روی میز بعد از اینکه موفق شد برای اولین در بخش بانوان سهمیه تاریخی المپیک را کسب کند. چند روز قبل از اعزام به لندن برکنار شد و ندا شهسواری بدون حضور مربی خانم به المپیک ۲۰۱۲ اعزام شد اما لیموچی بار دیگر به فدراسیون بازگشت و همکاری اش آغاز شد.

علوی اظهار داشت: انتصاب رئیس کمیته آموزش هم در اقدام عیجبی رخ داد و جواد شفیعی که کمترین سابقه ای در تنیس روی میز نداشت و به عنوان مربی بدنساز با فدراسیون همکاری می کرد به سمت رئیس کمیته آموزش انتصاب شد.

وی دربارهٔ عملکرد نوشاد عالمیان درسال ۹۱ اعلام کرد: نوشاد عالمیان که این روزها به عنوان ستاره تنیس روی میز ایران لقب گرفته است درسال ۹۱ بازیهای قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت و رنکینگ خود را به عدد ۴۰ رساند این اتفاق یک رکورد تاریخی در این رشته بود. عالمیان در المپیک لندن یک پیروزی شیرین را کسب کرد که تاکنون هیچ کدام از نماینده های پیشین ایران نتوانسته بودند به آن دست یابند.

وی با امیدهای جهان با رتبه ۴ خداحافظی کرد، طبق اعتقاد و پیش بینی کارشناسان به سبب تمرکز و توجه فدراسیون روی تک بازیکنان، رهاسازی سایر بازیکنان به حال خود و  همچنین عبور نوشاد از شرایط سنی امید و ورود وی به رده بزرگسالان نمی توان امیدی به تثبیت یا ارتقای رنکینگ عالمیان و در نهایت پینگ پنگ کشور داشت.

وی اضافه کرد: یکی از جنجالی ترین اتفاقات در سال ۹۱ محرومین نوروزی بود که به سبب مصاحبه ای انتقادی اتفاق افتاده بود.

علوی ضمن اشاره به مسابقات قهرمان جهان فرانسه و آسیایی کره جنوبی که پیش روی پینگ پنگ بازان است دربارهٔ وعده های رئیس فدراسیون گفت: محمد زارع پور طی چند مرحله مصاحبه اعلام کرد که درسال آینده و در مسابقات آسیایی ایران مدال رنگی خواهد گرفت این درحالی است که تیم ملی ایران به جز نوشاد عالمیان که در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی در رتبه ۵۵ بود بقیه بازیکنان بالای ۲۰۰ می باشند، ضمن اینکه بیشتر قهرمانان جهان در آسیا می باشند و گرفتن مدال رنگی بسیار سخت است.

علوی در پایان درسال ۹۱ برای تنیس روی میز کشور آرزوی موفقیت کرد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.